"1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”
Dziesiąta edycja kampanii charytatywnej IKEA „1 euro to majątek” ma w Krakowie podwójny wymiar. Za każdą kupioną w tym czasie pluszową maskotkę lub książeczkę dla dzieci, IKEA Foundation przekaże 1 euro na poprawę jakości nauczania ubogich dzieci z krajów rozwijających się. Dodatkowo pluszaki, zebrane w krakowskim sklepie IKEA, przyniosą radość dzieciom z rodzin zastępczych ze stolicy Małopolski. Akcja potrwa do 29 grudnia.
„1 euro to majątek" to wspólna akcja IKEA Foundation, UNICEF oraz organizacji Save The Children. Od momentu inauguracji kampanii „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji” w 2003 roku, IKEA Foundation zebrała już 47,5 miliona euro, pomagając 8 milionom dzieci z ponad 40 krajów na całym świecie w zdobyciu dobrego wykształcenia. W ramach ubiegłorocznej edycji zebrano rekordową sumę 12,4 miliona euro, z czego 281 875 euro w Polsce. Środki przekazane organizacji Save the Children zostaną przeznaczone na wsparcie projektów edukacyjnych dla dzieci wykluczonych społecznie, w tym należących do mniejszości narodowych, niepełnosprawnych oraz mających problemy w nauce dzieci z Kambodży, Wietnamu, Bangladeszu, Indonezji, Myanmaru, Filipin, Litwy i Rumunii. Fundusze dla UNICEF zostaną natomiast przeznaczone na kontynuację programu „Szkoły dla Afryki”, którego celem jest zapewnianie dostępu do wysokiej jakości edukacji dzieciom z krajów, takich jak: Burkina Faso, Etiopia, Madagaskar, Mali, Mozambik, Niger, RPA i Malawi.