Jesteśmy po II edycji Poznańskich Dni Rodzinnych Prudential, które odbyły się w dniach 15-17 kwietnia 2016 w Poznaniu. Wydarzenie miało na celu pokazać rodzicom jak ciekawa jest oferta miasta pod kątem przyjaznych im miejsc. Do udziału zaprosiliśmy wszystkie miejskie instytucje, kafejki oraz firmy, które stworzyły razem z nami trzydniowy program warsztatów, gier i zabaw dla najmłodszych mieszkańców Poznania i ich rodziców.
W ciągu jednego weekendu zorganizowano około 200 darmowych wydarzeń: warsztatów, pokazów, przedstawień oraz zajęć sportowych, a także dodatkowe animacje na Poznańskim Pikniku Rodzinnym Prudential. W projekcie wzięło udział ponad 4000 osób. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli Rzecznik Praw Dziecka RP, Marek Michalak.
W ramach bezpłatnych zajęć, organizatorzy zaprosili dzieci m.in. do Kawiarni Tymianek, która na początku kwietnia wpisała się w mapę rodzinnych miejsc Poznania. Dzięki dniom otwartym można było odwiedzić to niezwykłe miejsce, które powstało z pasji i miłości do dzieci. Fregata Swimming już po raz drugi oswajała z wodą dzieci od 3 do 36 miesięcy prowadząc zajęcia ,,Wodny Żłobek”. Family Cafe przygotowało dla wszystkich pociech niezwykłe zajęcia edukacyjno-plastyczne pobudzające ciekawość świata, twórczą aktywność, a także pomagające w pierwszych kontaktach z rówieśnikami. Dni Rodzinne obfitowały także w niezwykłe oferty teatrów z, których można było bezpłatnie skorzystać podczas weekendu: Teatr Animacji, Teatr Atofri czy Teatr Muzyczny w Poznaniu.
Zwieńczeniem weekendu był II Poznański Piknik Rodzinny Prudential, zorganizowany w niedzielę 17 kwietnia w Starym Browarze – Słodowni. Piknik podobnie jak w I edycji miał charakter otwarty. W tym roku uczestnicy pikniku mieli okazję doświadczyć nowych atrakcji, które urozmaiciły charakter wydarzenia. Były wspólne rodzinne zdjęcia, w fotobudkach: FotoMachina oraz SzopBudka.pl, możliwość wypróbowania deskorolki elektrycznej, pokazy bomblujących probówek, malowanie twarzy i wiele innych.
Wszystko po to aby jeszcze lepiej przyjrzeć się ofercie rodzinnej Poznania. Podczas pikniku na rodziny czekały niepowtarzalne i kolorowe atrakcje. Maluchy obejrzały swoje ulubione edukacyjne programy w ,,Kinie Przedszkolaka” telewizji MiniMini+ i spotkały się z Rybką MiniMini. Zaprezentowano doświadczenia ukazujące właściwości suchego lodu, smocze drinki, bańkowy śnieg, a fenomenalna mgła wytwarzana podczas pokazu z pewnością urzekła każdego. Piknik był także dobrą okazją do spotkania się z bohaterami programu edukacji finansowej dla dzieci Cha-Ching, który uczy jak rozsądnie podchodzić do zarabiania, wydawania, oszczędzania, a przede wszystkim do pomagania innym. Wielką atrakcją pikniku było także niewątpliwie pojawienie się ulubieńca dzieci Misia Lubisia!
Podczas warsztatów zaproponował Wszystkim Małym Odkrywcom aktywności, które pomogły im odkrywać świat i tworzyć wspaniałe wspomnienia.
Fundacja Familijny Poznań przygotowała warsztaty plastyczne, warsztaty origami, wyklejanki zdolnych paluszków, a także warsztaty niespodzianki! EventForKIDs przygotował dla małych pociech stanowiska malowania twarzy oraz moc atrakcji takich jak gry, konkursy, zabawy z chustą Klanza. W myśl idei: ,,Sport to zdrowie!”, za sprawą Akademii Piłkarskiej Reissa, Poznańskie Dni Rodzinne Prudential obfitował także w liczne atrakcje sportowe: zajęcia z elementami piłki nożnej. Degustację przepysznych soków przygotowała firma Poloniak, producent ekologicznych napojów dla dzieci. To tylko niektóre atrakcje, które czekały na odwiedzających podczas niezwykłego weekendu!
W ramach Poznańskich Dni Rodzinnych Prudential już po raz drugi odbył się Plebiscyt Statuetki Poznańskiej Rodzinki Prudential. Mieszkańcy Poznania oddali około 1300 głosów. Do walki o tę nagrodę przystąpiło prawie 50 punktów. Spośród nich Poznaniacy wyłonili najlepszych w trzech kategoriach, w tym nagrodę Grand Prix ex æquo:
Edukacja (nagroda GRAND PRIX ex æquo) Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Otwarte Drzwi oraz
Kultura i rozrywka
Kawiarnia Cafe Leniwiec
Sport i Zdrowie
Time Creator Studio
Zwycięzcy jako nagrodę otrzymali od nas kampanię promocyjną w postaci publikacji o zwycięzcach statuetki na portalach internetowych oraz miejsce w artykule podsumowującym II edycję plebiscytu Statuetki Poznańskiej Rodzinki Prudential, który zostanie wysłany do wszystkich ważnych dziennikarzy z branży dziecięco-społecznej. Nagrodą główną jest pakiet działań PR o wartości 10.000 PLN, w zakres czego wchodzą: pakiet partnera A w trakcie III edycji w 2017, kampania promocyjna w mediach patronackich w postaci abonamentów reklamowych, wywiadów, publikacji dotyczących placówki, kampanii banerowej oraz innych informacji prasowych.
Współorganizatorem i patronem Dni Rodzinnych Prudential jest towarzystwo ubezpieczeniowe Prudential. Przedstawiciele Prudential podkreślają, że wspólne rodzinne spędzanie czasu wpisują się w filozofię działania firmy, której ubezpieczenia mają na celu ochronę rodziny i zabezpieczenie jej przyszłości finansowej.
Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom wydarzenia, a Fundacja Zwalcz Nudę, pełna zapału, przystępuje do przygotowania edycji we Wrocławiu (maj 2016) oraz VIII edycja warszawskiej, która odbędzie się we wrześniu 2016 roku. Zapraszamy na stronę www.dnirodzinne.pl.