Jak przekonać dzieci do jedzenia warzyw i zdrowych słodyczy? Organizatorzy warsztatów Arkadia na Widelcu wraz z Grzegorzem Łapanowskim, ambasadorem strefy Grand Kitchen, i jego fundacją Szkoła na Widelcu, mają na to swoje sprawdzone metody.
Do tej pory w Arkadii odbyło się ponad 30 spotkań, na których przygotowano ponad 60 potraw na podstawie autorskich przepisów fundacji. Mamy jednak apetyt na więcej, ponieważ rozpoczęcie roku szkolnego oznacza także powrót do gotowania z uczniami. Jaki jest dalszy plan, aby zachęcić jeszcze więcej dzieci do zdrowego jedzenia?
Warzywa są smaczne…?
Do tej pory uczestnicy zajęć uczyli się m.in. o znaczeniu sezonowości potraw. Wiedzą już zatem, która pora roku i dlaczego jest dobra, aby kupować pomidory czy szparagi. Dużą rolę podczas kulinarnych spotkań odgrywają warzywa, których promowanie dla edukatorów Arkadii na Widelcu jest niezwykle ważne. Pozwalają oni przekonać się najmłodszym, że warzywa na talerzu wcale nie muszą być przykrą koniecznością, a wręcz przeciwnie – tematy wege stały się niesłychanie popularne.
– Odbiór naszych kulinarnych spotkań jest bardzo pozytywny. Zapisy ruszają tydzień przed wydarzeniem i większość miejsc wyczerpuje się już w pierwszej godzinie. Na szczęście prowadzimy także zapisy w dzień odbywania się warsztatów w Arkadii. Można zatem bez problemu zapisać się na miejscu – przypomina Monika Lewczuk-Kuropaś, rzecznik prasowy Arkadii.
Szkolne mieszanie w garach
Jako że zajęcia Arkadii na Widelcu spotkały się z tak dużym zainteresowaniem, edukatorzy kontynuują projekt, docierając również do uczniów. Zapraszają ich na kulinarne pogadanki i naukę gotowania wraz z nauczycielami, ponieważ wiedzą, jak ważne jest wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych w szkołach.
– Uczniowie często stoją przed wyborem pomiędzy słodzonymi napojami gazowanymi, słodyczami, a zdrową i pełnowartościową przekąską. Naszym zadaniem jest ich przekonać do tej ostatniej – opowiada Katarzyna Pieczyńska, manager i dietetyk fundacji Szkoła na Widelcu.
Zdrowy styl życia dzieci powinien zaczynać się już w tornistrze. Edukatorzy warsztatów oraz Arkadia zabrali się za to zadanie od razu na początku roku szkolnego. We wrześniu pochylili się nad tematem lunchboksów i wraz z uczestnikami analizowali, co warto wziąć ze sobą do szkoły, aby zjeść pysznie i pożywnie. Pomysłowe i oryginalne posiłki, które mogą zostać wygodnie spakowane do szkolnego plecaka, mają zachęcić dzieci do urozmaicenia pory obiadowej w szkołach.
Razem gotują, razem ucztują
Arkadia na Widelcu to projekt, który już blisko od roku promuje zdrowe odżywianie oraz uczy najmłodszych gotować. Jego patronem został jeden z najwybitniejszych polskich kucharzy, Grzegorz Łapanowski, który sam chętnie odwiedza warsztaty i dzieli się na nich swoją wiedzą z najmłodszymi.
Pod okiem edukatorów Arkadii na Widelcu dzieci poznają nowe kulinarne obszary, odkrywają, jak ważne jest korzystanie ze świeżych, nieprzetworzonych składników, a na końcu zamieniają teorię w praktykę i zabierają się za gotowanie. Po przygotowaniu posiłku wszyscy zasiadają do wspólnego ucztowania – ważne jest bowiem nie tylko gotowanie, ale także zawiązywanie nowych przyjaźni w oparciu o wspólne pasje.
Warsztaty odbywają się dwa razy w miesiącu w wybrane niedziele w godz. 12.00-17.30 (ostatni zapis możliwy jest o 16.30) i są dostępne dla dzieci od 5. do 15. roku życia. Zajęcia są bezpłatne, a jedynym wymogiem jest posiadanie przez rodziców lub opiekunów dzieci Karty Stałego Klienta Arkadii. Zapisy na zajęcia odbywają się online od poniedziałku do czwartku na stronie www.grandkitchen.pl. Można się na nie rejestrować również na miejscu w strefie Grand Kitchen na pierwszym piętrze Arkadii.
Arkadia
Centrum handlowe Arkadia mieści się przy al. Jana Pawła II 82 w Warszawie. Galerię funkcjonującą od 2004 roku rocznie odwiedza około 20 mln klientów. Na około 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali, w tym flagowe salony najpopularniejszych marek, bogaty wybór usług oraz kawiarnie i restauracje wielu kuchni świata. Drugie piętro centrum przeznaczone jest na część rozrywkową i mieści się tu multipleks Cinema City z 15 ekranami oraz sala zabaw dla dzieci Fikołki. Wśród kluczowych najemców Arkadii znajdują się m.in.: Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Forever 21, Victoria’s Secret, Saturn, Reserved, Zara, H&M, Empik, Smyk.
W kwietniu 2012 r. Arkadia na podstawie audytu międzynarodowej firmy SGS, światowego lidera w zakresie certyfikacji, uzyskała czterogwiazdkowy znak jakości oferty i usług.
Czterogwiazdkowy wyróżnik ma podkreślić dbałość o najwyższą jakość na każdym etapie relacji pomiędzy centrum a Klientem. Jego uzyskanie oznacza, że dane centrum rzeczywiście poświęca Klientowi uwagę od początku do końca wizyty, oferując usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WiFi, Facebooka, a także usługi typu „premium”.
Właścicielem i zarządcą Arkadii jest firma Unibail-Rodamco-Westfield.