21 września podczas konferencji Licensing Day Cartoon Network zaprezentował swoje aktualne realizacje licencyjne oraz przedstawił plany przyszłych działań w tym obszarze. W trakcie spotkania przyznano także nagrody dla najlepszych partnerów.
Zorganizowana w warszawskiej Hali Koszyki konferencja zgromadziła licencjobiorców, kupców, producentów i dystrybutorów, a także przedstawicieli agencji eventowych i reklamowych. Podczas spotkania Johanne Broadfield, Vice President of Cartoon Network Enterprises EMEA zaprezentowała największe na świecie projekty licencyjne Cartoon Network, m.in.: strefę Cartoon Network w największym krytym parku rozrywki w Dubaju, szereg atrakcji przygotowanych dla fanów stacji w Legoland Discovery Center w Berlinie i Manchesterze (studio animacji, warsztaty LEGO z bohaterami „Pory na przygodę”, kreatywna strefa dla dzieci). Johanne Broadfield opowiedziała również o najnowszych światowych trendach w obszarze licencji.
Dorota Pawłowska, Senior Licensing Manager, CEE w pierwszej części swojego wystąpienia przedstawiła plany dotyczące flagowych marek stacji na rynku polskim – „Ben 10” „Atomówek”, „Pory na przygodę”, „Niesamowitego świata Gumballa”. Zaprezentowała również szczegółową koncepcję wprowadzenia jeszcze w tym roku całej kolekcji zabawek Ben 10, których dystrybutorem jest firma Epee. W ofercie pojawią m.in.: figurki Ben 10 oraz kosmitów wyposażone w światło i dźwięk, Omnitrix, zestawy tematyczne, w skład których wchodzą maska i rękawica oraz zestaw deluxe ze znanym z serialu kamperem – Gruchotem. Ostatnia część wystąpienia dotyczyła działań licencyjnych skupionych wokół „Atomówek”, m.in. kolekcje: BIZUUxPowerPuffGirls, Fash, LPP, SMYK oraz eventy w galeriach handlowych organizowane przez Event World. Dorota Pawłowska przedstawiła też projekty planowane na najbliższe miesiące, w których pojawią się Atomówki, będą to jajka Kinder Niespodzianka, zestawy Happy Meal w McDonald’s oraz zestawy klocków LEGO. Uczestnicy konferencji zapoznali się także z najnowszą ofertą licencyjną kreskówki „Rick and Morty” skierowaną do młodzieży i dorosłych. Natomiast dla najmłodszych widzów w wieku 4-7 lat zaplanowano projekty licencyjne skupione wokół rodziny Hapciów z serialu „The Happos Family”.
W konferencji udział wzięła także Małgorzata Chapman Vice President Brand & Content Engagement, CEE, która podsumowała najważniejsze tegoroczne kampanie marketingowe i projekty PR zrealizowane przez Cartoon Network.
W tym roku po raz pierwszy Cartoon Network postanowił wyróżnić najlepszych partnerów licencyjnych, przyznając im statuetki w pięciu kategoriach:
- tytuł „Rookie of the year” otrzymała firma Event World za przygotowanie serii kreatywnych eventów dla dzieci z Atomówkami i Ben 10 w galeriach handlowych;
- tytuł „Best Halo Project” trafił do duetu Bizuu za najlepszą realizację licencyjną w kategorii premium;
- tytuł „Best Partner Direct to Retail for Kids” otrzymała firma SMYK za fantastyczne kolekcje dla dzieci na licencji „Pory na przygodę” i „Atomówek”;
- tytułem „Best Partner Direct to Retail for Adults” uhonorowano firmę LPP, doceniając kolekcje z bohaterami Cartoon Network przeznaczone dla młodzieży, które pojawiły się w sklepach House, Sinsay i Cropp;
- tytuł „Licensee of the Year” trafił do wydawnictwa Media Service Zawada za konsekwencję w budowaniu silnej marki magazynów Cartoon Network oraz Ben 10.
Dla gości konferencji przygotowano szereg atrakcji, m.in. Fabryka Koszulek, w której dzięki aplikacji Powerpuff Yourself można było stworzyć koszulkę ze swoim awaterem atomówkowym. Z kolei na stoisku z aplikacją Ben 10 Hero Experience, wszyscy chętni mogli przekonać się, jak działa rozszerzona rzeczywistość i korzystając z Omnitrixa, mogli przemienić się w jednego z kosmitów znanych z kreskówki „Ben 10”.