NUTKOLANDIA powstała z myślą o dzieciach i ich opiekunach – powstała z naszych marzeń. Przygotowaliśmy zajęcia dla dzieci pobudzające jak największą ilość zmysłów, rozwijające wyobraźnię, ciekawość i fascynację dzieci poprzez różnorodne środki przekazu (zabawa, muzyka, taniec, plastyka, rzeźba, teatr, itp.). Warsztaty przeznaczone są zarówno dla dzieci w wieku od 2 do 12 lat, ale także nieco starszych. NUTKOLANDIA to miejsce twórczego spojrzenia na świat, oraz odkrywania nowych zdolności poprzez zabawę. Animatorzy pomagają dziecku rozwinąć umiejętność wnikliwej obserwacji i kojarzenia, inspirują jego wyobraźnię i kreatywność, rozbudzają wrażliwość na drugiego człowieka i uczą współpracy w zespole.
Realizujemy założenia :
– pedagogiki zabawy wg KLANZA
– koncepcje pedagogiczne E.J.Dalcrozea i C.Orffa.
– Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
– Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
– własne programy autorskie.
RYTMIKA – zbiorowe zajęcia umuzykalniające wywierają korzystny wpływ na dzieci nieśmiałe i nie mające wiary we własne siły. Zajęcia zorientowane są na twórczy rozwój dziecka w oparciu o kontakt z muzyką i ukierunkowaną zabawę. Dostosowane do wieku dzieci, pozwalają na wspólne odkrywanie reguł współpracy w grupie i wpływają na umiejętność wyrażania siebie. Podstawowymi zadaniami są ośmielenie do działania, wzbudzanie otwartości na świat oraz kontakt z innymi dziećmi.
Zajęcia mają na celu :
– zaproszenie dzieci do radosnego kontaktu z muzyką,
– rozwinięcie wyobraźni muzycznej,
– umożliwienie ekspresji przez śpiew, taniec,
– grę na instrumentach perkusyjnych i flecie,
– wspólne improwizacje.
– w zabawie czy grze na instrumentach rozwija się w dzieciach zdolność współżycia w grupie, uspołecznia je.
– elementy zabawy muzyczno – ruchowej, umożliwiają integrację grupy, ekspresję ciałem, rozładowanie nadmiaru energii utrudniający skupienie przy pracach manualnych.
Zespoły wokalno-artystyczne są podzielone na trzy grupy zaawansowania, dostosowane do umiejętności i możliwości dzieci.
Celem zajęć jest:
– kształtowanie harmonii i motoryki ruchów,
– umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki,
– praca nad emisją głosu,
– podporządkowanie się pewnym nakazom w zespołowym śpiewie,
– współpraca w grupie i w parze,
– poprawa orientacji ruchowo – przestrzennej,
– improwizacja ruchowo rytmiczna,
– ćwiczenie wrażliwości słuchowej,
– kształcenie wrażliwości estetycznej dziecka na muzykę i jej rytm,
– ćwiczenia z mikrofonem,
– udział w konkursach i przeglądach oraz występy publiczne.
Nauka gry na instrumentach – są to zajęcia indywidualne mające na celu:
– zapoznanie dziecka z podstawowymi pojęciami muzycznymi
– zaznajomienie z instrumentami muzycznymi
– nauka gry na wybranym instrumencie.
Proponujemy do wyboru następujące instrumenty:
– pianino
– gitara
– akordeon
– flet prosty, altowy, poprzeczny
Warsztaty Wokalne – są to zajęcia indywidualne mające na celu :
– odkrywanie przez dziecko swojej wrodzonej muzykalności,
– rozwinięcie wyobraźni muzycznej,
– kształcenie słuchu muzycznego,
– poznawanie prostych pojęć muzycznych,
– ćwiczenia oddechowe, rytmiczne i artykulacyjne,
– praca nad emisją głosu,
– ćwiczenia z mikrofonem.
Warsztaty Małego Aktora – celem zajęć jest umożliwienie samorealizacji dzieciom, dla których jedna dyscyplina sztuki to za mało. Spektakle przygotowujemy przez zabawy łączące elementy zajęć teatralnych, plastycznych, umuzykalniających i tanecznych. Forma teatrzyku umożliwia nie tylko rozwój umiejętności scenicznych, ale też podzielenie się owocami pracy z najbliższymi. Poprzez małe formy teatralne oparte na prostych utworach literackich dokonuje się analizy tekstów, a to przyczynia się do lepszego ich przeżywania, zrozumienia, uwrażliwia na piękno mowy ojczystej, uczy poprawnego posługiwania się językiem w mowie potocznej. Kształtuje elementy ogólnej kultury humanistycznej i literackiej niezbędnej w życiu każdego człowieka.
Małe formy teatralne obejmują:
– zabawy teatralne samorodne
– recytacje
– inscenizacje
– teatrzyki lalek
Warsztaty plastyczne mają na celu umożliwienia dziecku :
– wyrażanie własnych odczuć w formie plastycznej
– rozwijanie percepcji, wyobraźni i twórczego myślenia
– zapoznanie z podstawowymi terminami i
pojęciami plastycznymi
– wprowadzenie w podstawowe zagadnienia z rysunku i malarstwa.
Proponowane techniki plastyczne to:
– malowanie farbami plakatowymi, akwarelami, „mokre w mokrym”, malowanie pastą do zębów,
– wydzieranie i wycinanie,
– kompozycje z różnych materiałów;
– frottage;
– collage:
– modelowanie z plasteliny, masy solnej, papierowej,
– rysowanie ołówkiem, kredkami świecowymi, ołówkowymi, mazakami, patykiem, piórkiem, świecą, węglem, kredą.
Zajęcia taneczne – opracowany program zajęć kursowych gwarantuje zaangażowanym uczestnikom:
– zapoznanie się z podstawowymi zasadami kultury tańca,
– przyswojenie kroków i figur tańców standardowych i latynoamerykańskich, których opanowanie daje możliwość dobrej zabawy podczas imprez tanecznych,
– znajomość elementów tańca disco, rap, hip- hop,
– umiejętność rozpoznawania elementów muzycznych i rytmicznych charakterystycznych dla danego tańca,
– zdolność interpretacji i oddawania charakteru muzyki,
– zdolność wyrażania swoich emocji poprzez taniec,
– doskonalenie poczucia rytmu, estetyki ruchu,
– świetną prezencję w tańcu .