Domestos i UNICEF wspólnie dla dzieci
Dla wielu ludzi kryzys sanitarny oznacza brak rolki papieru w toalecie publicznej, jednak dla dwóch piątych ludzkości to o wiele poważniejszy problem, ponieważ nie mają gdzie załatwiać swoich podstawowych potrzeb. Ograniczony dostęp do zmodernizowanych/odpowiedniej jakości toalet dotyka ok. 2,5 miliarda ludzi na świecie, z czego prawie połowa – 1,1 miliarda osób- jest pozbawiona dostępu do urządzeń sanitarnych w ogóle.
W praktyce oznacza to załatwianie swoich potrzeb na otwartej przestrzeni, co jest traktowane jako jedno z najbardziej ryzykownych zachowań . Złe warunki sanitarne są główną przyczyną biegunki, która powoduje 3000 zgonów dzieci każdego dnia . Poprawa tych warunków może zmniejszyć zachorowalność na biegunkę o 36%.
„Domestos dla UNICEF” jest polską odsłoną globalnej akcji marki Domestos i organizacji UNICEF na rzecz zwiększenia świadomości kryzysu sanitarnego i poprawy warunków sanitarnych wśród najbardziej potrzebujących w ramach programu CATS (Community Approaches to Total Sanitation) organizacji UNICEF.
Celem działań jest wsparcie dla społeczności żyjących bez dostępu do urządzeń sanitarnych, szczególnie w Wietnamie i Sudanie Południowym. W pierwszym roku program obejmie około 400000 ludzi. Działania mają także na celu zwiększenie świadomości problemu jakim jest kryzys sanitarny z jednoczesnym zaproszeniem do wsparcia akcji. Istotny jest także wymiar edukacyjny. Dzięki akcji „Domestos dla UNICEF” rodzice mają okazję dowiedzieć się o warunkach sanitarnych w innych krajach oraz zabrać aktywny głos i podzielić się swoimi doświadczeniami na blogu i w grupie. W Polsce kampania objęła prasę, punkty sprzedaży za pomocą specjalnie oznakowanych butelek oraz Internet – m.in. blogi, social media, w tym portal NK.pl.
W ramach działań został uruchomiony serwis www.domestosdlaunicef.pl, w którym można znaleźć podstawowe informacje i filmy o akcji. Ponadto w portalu www.rodzice.pl dostępny będzie blog, kierowany do młodych rodziców. Specjalnie dla polskich rodziców powstał poradnik „Twoje dziecko kontra bakterie. Poradnik młodej mamy”. Obok informacji o akcji, wspólnych działaniach marki Domestos i organizacji UNICEF można znaleźć wiele cennych informacji
na temat higieny i pielęgnacji dzieci. W poradniku wypowiadają się także eksperci oraz blogujące mamy, które wspierają akcję, dzieląc się swoim doświadczeniem rodzicielskim.
Każdy może przyczynić się do wsparcia akcji, kupując specjalnie oznaczoną butelkę Domestos. 5 %z ich zakupu zostanie przeznaczone na program CATS, którego celem jest pomoc w poprawie jakości życia oraz tworzenie lepszej przyszłości dla wszystkich znajdujących się w potrzebie.
Patronat medialny nad poradnikiem objął m.in. tygodnik Newsweek, magazyn Gaga oraz serwis społecznościowy nk.pl i Rodzice.pl.
Więcej informacji:
Strona główna akcji www.domestosdlaunicef.pl
Polska grupa społecznościowa www.nk.pl/#dlazdrowiadzieci
O Fundacji Unilever www.unilever.com/foundation