Dzień Dziecka to świetna okazja, by podarować najmłodszym – być może niewielki, ale wartościowy, przydatny prezent. Jak co roku, wraz z naszymi partnerami – wydawnictwami – prezentujemy ciekawe propozycje dla dzieci w każdym wieku. Miłośnicy książek i gier będą zadowoleni!
Atlas. Kto lata dookoła świata?
wyd. Ameet, 2017
wiek: 3-7 lat
kup tutaj
Jak sprawić, żeby poznawanie świata było dla najmłodszych pełną przygód zabawą? Oto zadanie dla Super Wings. „Atlas. Kto lata dookoła świata?” to niezwykła podróż po różnych kontynentach, podczas której dzieci „zwiedzą” wiele fascynujących miejsc oraz poznają ich mieszkańców i zwyczaje. Książka przekazuje wiedzę w atrakcyjnej formie poprzez ciekawostki, ilustrowane mapy i podstawowe słówka w danym języku. Całość uzupełniają strony z naklejkami, dzięki którym mali podróżnicy mogą aktywnie uczestniczyć w odkrywaniu świata.
Elementarze dla malucha (seria)
Opracowanie zbiorowe
wiek: 2-3 lata
wyd. Ameet, 2017
kup tutaj
Te wyjątkowe książki wspierają najmłodszych w poznawaniu otaczającego świata i porządkują już zdobytą wiedzę. Każda plansza to nowy temat do rozmowy i nowe wyzwanie dla maluszka. Podczas zabawy dziecko z łatwością przyswaja nieznane pojęcia, rozwija słownictwo, ćwiczy spostrzegawczość i logiczne myślenie. Ulubione tematy (zwierzęta, kolory, liczby) oraz urocze ilustracje z bohaterami Disneya sprawiają, że lektura książek stanie się waszym codziennym rytuałem. Małe dzieci mogą wszystko, małe rączki też – mając to na uwadze, specjalnie wzmocniliśmy kartki książki, by służyły wam przez wiele miesięcy.
Faro ze Słonecznej zatoki
Autor: Weronika Kurosz
Ilustracje Aleksandra Jamrożkiewicz
wyd. Alegoria, 2018
wiek: 5+
kup tutaj
Wbrew pozorom nie wszystkie flamingi są dokładnie same i wcale nie rodzą się różowe lub czerwone. Mały Faro usiłuje to zrozumieć. A także dowiedzieć się, dlaczego – chociaż jego krewniacy nie lubią samotności, koniecznie potrzebują towarzystwa – wcale nie zawsze są dla siebie mili. Często widzą tylko czubek własnego dzioba.
Faro szuka odpowiedzi, aż tu pewnego dnia woda zaczyna wyrzucać na brzeg dziwne przedmioty, a w powietrzu wisi katastrofa… Jeśli flamingi chcą przeżyć, muszą się zmienić. Czy pomoże im to, że mieszkają w najpiękniejszym miejscu na ziemi? I co im zagraża? Stado krokodyli? Jaguarów? A jeśli to coś potężniejszego niż dzikie bestie…?
Głodostwory
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek graczy: 8-108 lat
wyd. Egmont, 2018
kup tutaj
* Zwariowana gra kooperacyjna!
* Szybkie tempo rozrywki!
* Różne poziomy trudności!
Zostań kucharzem w knajpie dla potworów. To dobry biznes, choć klienci są monstrualnie wymagający. Lubią zjeść tłusto i dużo, im obrzydliwsza potrawa – tym lepsza. Na dodatek nie lubią zbyt długo czekać. Dlatego gdy tylko zamówienie pojawi się w kuchni, wszyscy kucharze muszą się bardzo spieszyć. Tłumaczenie się z opóźnień tłumom głodnych stworów nie jest zabawne (ani bezpieczne)…
Gracze muszą nakarmić wszystkie głodostwory znajdujące się w kolejce klientów, zanim przesypie się piasek w klepsydrze. W grze nie występuje rywalizacja między graczami, ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Aby go zrealizować, gracze muszą szybko wykonywać swoje tury i współpracować tak, by jeden z graczy mógł zagrać w swojej turze odpowiednią kombinację dań. Dozwolone są dyskusje, umawianie się, a nawet koordynowanie działań przez jednego z graczy.
Org i mamutek. Spotkanie
Autor: Jerzy Zielonka
Opracowanie graficzne, layout, ilustracje: Beata Kulesza-Damaziak, Studio Karandasz
Wydawnictwo Alegoria, 2018
wiek: 4-6 lat
kup tutaj
Ta historia wydarzyła się w epoce zwanej lodowcową. Na pokrytych śniegiem i lodem terenach Europy rosły wtedy trawy, mchy i porosty, a także niektóre gatunki drzew, na przykład brzozy, wierzby oraz wielkie skupiska drzew iglastych. Mimo zimna nie brakowało zwierząt, a były wśród nich prawdziwe giganty: mamuty, niedźwiedzie jaskiniowe, tygrysy szablozębne oraz jelenie olbrzymie.
W takich to czasach żyje też pewien Org i właśnie jest bardzo głodny. Tak zaczyna się cała seria jego przygód. Org zyska przyjaciół, przekona się, że jaskinia, w której się mieszka, może wyglądać dużo piękniej, gdy jej ściany zostaną ozdobione podobiznami zwierząt. Nauczy się, jak rozpalać ogień (i dzielić tą wiedzą z innymi), potem będzie próbował zrealizować pewne marzenie… Ale to już zupełnie inne historie… Na razie Org wyrusza na polowanie i spotyka…
Polska, gola!
wiek: 8+
wyd. Nasza Księgarnia – gry, 2018
kup tutaj
Gra dostępna jest w 2 wersjach: w pierwszej rozgrywamy mecz Polska-Hiszpania, w drugiej Polska-Niemcy. „Polska, gola!” to dynamiczna gra oddająca atmosferę wielkich meczów piłkarskich. Jest tu wszystko to, co kochają kibice: szybkie tempo, dynamiczne akcje, walka o piłkę i… krzyki mające dodać sił drużynie!
Dzięki prostym zasadom gra stanowi świetną rozrywkę dla całej rodziny, nie tylko dla kibiców piłkarskich! Wyobraź sobie, że w finale Mistrzostwa Świata gramy z Hiszpanią lub Niemcami – wynik meczu zależy od Ciebie!
Najgłośniejsza na świecie gra piłkarska!
Pora na stwora
Manu Palao
wiek: 5+
wyd. Nasza Księgarnia, 2018
kup tutaj
Gracze dostają tajne zadania przedstawiające rysunki stworów. Gdy ktoś stworzy z kart swojego stwora, zdobywa punkt! Nie jest to jednak takie proste, ponieważ każdy stara się stworzyć innego stwora!
Gra posiada proste zasady gry! 2 gry w 1 pudełku!
Potwornie fajna gra!
Rodzinka wygrywa – seria gier kooperacyjnych
Kotek Psotek
Mali detektywi
Wyprawa do babci
Parki dinozaurów
wyd. Egmont, 2018
kup tutaj
„Rodzinka wygrywa” to seria gier kooperacyjnych skierowanych do małych dzieci (od 3 lat) i ich rodziców. W grach kooperacyjnych rodzice wspólnie z dziećmi starają się zrealizować cele stawiane przez grę. Dzielą się emocjami, trudnościami i doświadczeniem. Rodzice cały czas pomagają dzieciom w zrozumieniu reguł i przebiegu zabawy. Nie muszą sztucznie oddawać im zwycięstwa, jak to często zdarza się w innych grach. Nie występuje rywalizacja między graczami. Gry z serii „Rodzinka wygrywa” oswajają małe dzieci z graniem, przestrzeganiem reguł, emocjami związanymi z sukcesem i porażką. Każda rozgrywka to prawdziwa frajda dla dzieci i rodziców, niezależnie od końcowego wyniku.
KOOPERACYJNE gry planszowe:
Rodzina gra razem, a nie przeciwko sobie!
Dzieci ćwiczą logiczne myślenie i uczą się radzenia sobie z emocjami.
Ryzyk Fizyk
Liczba graczy: 4-20 osób
wiek graczy: 10+
wyd. Egmont, 2018
kup tutaj
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo? Ilu ludzi spacerowało po Księżycu? Ile koni wzięło udział w ekranizacji „Krzyżaków”? Ile jest okien w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie? Jaka jest największa prędkość ssaka? Znasz odpowiedzi na te pytanie? Jeśli tak – wystarczy podać prawidłową liczbę. Jeśli nie – można spróbować zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza? Atutem planszówki są bardzo proste zasady gry i gwarancja doskonałej rozrywki, niejednokrotnie podczas rozgrywek wzbudzane będą salwy śmiechu przy jednoczesnym treningu szarych komórek.
Ryzyk Fizyk to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich.
Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.
Ryzyk Fizyk to najczęściej nagradzana gra imprezowa!
Ubongo
Liczba graczy: 1-4
wiek: 8-108 lat
czas gry: 25 minut
wyd. Egmont, 2017
Szalona gra, która rozkręci twój mózg!
Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają się jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu dziewięciu rund zbierze najcenniejsze klejnoty!
„Ubongo” to światowy bestseller, który zdobył popularność dzięki bardzo prostym zasadom i błyskawicznej rozgrywce. Ponad 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Ubongo to ponad 400 niepowtarzalnych zadań. Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.
Wojciech Letki – cykl książek
Bazyliszka i nie tylko, historia prawdziwa
Opowieści z dzikiej puszczy
Zbójeckie historie
autor: Wojciech Letki
ilustracje: Beata Kulesza-Damaziak
wyd. Alegoria, 2015, 2017, 2018
wiek: 6-9 lat
kup tutaj
Kto nie lubi się śmiać? Nie ma takiego. A zatem cykl książek Wojciecha Letkiego (adresowany do dzieci w wieku 6-9 lat) jest dla wszystkich: dziewczynek i chłopców, mniejszych i większych. Zwariowane opowieści, w których nic, absolutnie nic nie dzieje się tak, jak w innych bajkach. Bazyliszek nie zabija wzrokiem, smoki jedzą pierogi, księżniczka nie wygląda jak księżniczka, a nawet zły zbójca może stać się… dobrym zbójcą.
Bazyliszka i nie tylko, historia prawdziwa, to bardzo nietypowe spotkanie z postaciami znanymi z warszawskich legend. Jednak tylko postaci są dobrze znane, bo same legendy… O nie! Nic z tych rzeczy. Na ich kanwie autor stworzył swoją własną opowieść. Niebanalną, nietuzinkową, zupełnie odmienną. I, jak sam twierdzi (z przymrużeniem oka), dopiero tu czytelnik pozna „prawdziwe” koleje losu słynnego Bazyliszka, dowie się, kim byli legendarni założyciele Warszawy, odkryje charakter Królowej Wisły – Syreny i oczywiście Złotej Kaczki, która, być może, do tej pory ukrywa się w podziemnych lochach pałacu Ostrogskich. A kto pierwszy wpadł na pomysł zbudowania w Warszawie metra? Oto jest pytanie, a odpowiedź… jak wszystko w tej książce… zupełnie zaskakuje.
Lekka, zwariowana i pełna humoru opowieść o dziejach dawnych, chociaż bliżej nieokreślonych, a jednocześnie o przyjaźni, tolerancji i odwadze. Z pięknym, bardzo mądrym przesłaniem.
W Opowieściach z dzikiej puszczy znajdziemy trzy opowieści. A w zasadzie trzy prześmieszne bajki, w których (jak zwykle) nic nie będzie szło zgodnie ze znanymi, bajkowymi schematami. Czarodziej odchodzi na emeryturę, jedna królewna nienawidzi rycerzy, druga… hm… wygląda inaczej niż wszystkie królewny, smoki jedzą pierogi, a lustereczko na pytanie, „kto jest najpiękniejszy” odpowiada… A nie, nie. To trzeba przeczytać. Znakomita zabawa od pierwszej do ostatniej strony.
Tym, co najmocniej zwraca uwagę w tej książce (i innych Wojciecha Letkiego), jest wielkie poczucie humoru. Bawią nie tyko opisane sytuacje, ale już sam styl narracji. Autor „czepia się słówek”, tworzy własne frazeologizmy, a przy tym pisze językiem prostym, przystępnym, doskonale zrozumiałym nawet dla młodego czytelnika. Każda opowieść niesie za sobą pewien morał. Lecz nie jest on nachalnie irytujący. Ważniejsza bowiem jest dobra zabawa podczas lektury i nauka poprzez nią właśnie.
I wreszcie trzecia książka: Zbójeckie historie. Okazuje się, że bycie zbójem wcale nie jest łatwe. Ani wtedy gdy się jest zbójem złym, ani tym bardziej wtedy, gdy jest się zbójem dobrym. Kiedy zaś jest się sierotą bez grosza przy duszy, co gorsza strasznym fajtłapą, a jedyną umiejętnością jest gra na fujarce, to już w ogóle wszystko wydaje się przerąbane. Na szczęście los nagradza dobrych, złych karze lub kieruje ich na drogę poprawy, a szczęśliwy koniec może nadfrunąć nawet w podmuchach wiatru z fabryki kierowanej przez stracha na wróble…
I znów także w tej książce nic nie jest takie jak w innych bajkach. Nie brakuje w niej jednak zbójców, królów, armat (oraz innych rodzajów broni), pięknych choć nieszczęśliwych panien, a przede wszystkim… przede wszystkich nie brakuje wartkiej akcji i doskonałego humoru.
PARTNERZY PROJEKTU