Od 23 października br. długo wyczekiwany sklep IKEA w Blue City jest otwarty dla klientów. Nowoczesny koncept, bliskość centrum miasta i niestandardowe, inspirujące sposoby prezentacji asortymentu. IKEA w Blue City to miejsce dla wszystkich, którzy myślą o urządzaniu i dekorowaniu wnętrz w swoim stylu.
Przed rozpoczęciem zmian we wnętrzach często zadajemy sobie wiele pytań. Czy dana rzecz pasuje do naszego wystroju? Czy będzie praktyczna? Jaki kolor, wzór, materiał powinniśmy wybrać? Jest wiele pytań, na które nie znamy odpowiedzi. Z tego powodu bardzo często rezygnujemy ze zmian, dzięki którym nasze wnętrze mogłoby stać się bardziej funkcjonalne i designerskie.
Nasz nowy sklep to trzecia lokalizacja w stolicy, blisko centrum miasta. Otwierając IKEA w Blue City, wracamy do Alei Jerozolimskich, w których 20 lat temu znajdował się nasz sklep. Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać, a zaproponowane rozwiązania staną się dla nich źródłem inspiracji i wpłyną pozytywnie na ich doświadczenia zakupowe. – mówi Magdalena Rozengart-Grzelczak, Dyrektor Sklepu IKEA w Blue City.
Cieszymy się, że IKEA na lokalizację swojego pierwszego w Polsce, nowego konceptu sklepu wybrała Blue City. To dla nas wyróżnienie i potwierdzenie, że nasze Centrum jest atrakcyjnym obiektem na rynku. Ogłoszenie otwarcia IKEA w Blue City wzbudziło wielkie zainteresowanie, co utwierdziło nas w przekonaniu, że pozyskując takiego najemcę, trafiliśmy w oczekiwania i potrzeby klientów. W ostatnim czasie Blue City przechodzi wiele zmian po to, aby być najbardziej różnorodnym i atrakcyjnym centrum handlowym w stolicy – mówi Yoram Reshef, Dyrektor Generalny Blue City.
Jakie zmiany czekają na klientów IKEA w Blue City?
Zacznijmy od wejścia
IKEA w Blue City ma mniejszą powierzchnię niż standardowy format. Podobnie jak dotychczasowe sklepy IKEA składa się z dwóch poziomów (poziom 0 oraz +1 centrum handlowego Blue City), ale klienci mogą skorzystać aż z pięciu wejść. Nowością jest także brak znanej ścieżki zwiedzania – osoby odwiedzające sklep same decydują, gdzie chcą pójść i co zobaczyć. Cały obszar podzielony został na przestrzenie w oparciu o aktywności, jakie wykonujemy w domu. Wszystko po to, aby ułatwić klientom wybór produktów, których potrzebują.
Sposób dokonywania zakupów
Ze względu na mniejszą powierzchnię, na miejscu dostępna jest część produktów z asortymentu IKEA. Oferta zmieniać się będzie regularnie i dopasowana zostanie zarówno do sezonu, jak i opinii konsumentów. Niezależnie od tego, klienci mają zapewnioną możliwość zapoznania się z pełną ofertą produktów IKEA. Umożliwiają to zastosowane wewnątrz sklepu nowe rozwiązania prezentacji asortymentu, które nie tylko będą źródłem inspiracji i pomysłów, ale także ułatwią dokonywanie zakupów. Wszystkie produkty, w tym meble, będzie można zamówić na miejscu z dostawą do domu.
Unikalne doświadczenia z produktami
Aby umożliwić klientom poznanie pełnego asortymentu w IKEA w Blue City, skorzystaliśmy z niestandardowych rozwiązań prezentacji produktów. To odpowiedź na zmieniający się świat, potrzeby naszych klientów w zakresie dogodności i elastyczności procesów zakupowych. Dodatkowo wprowadzone innowacje to odpowiedź na zmieniającą się rolę sklepu jako fizycznej przestrzeni i jego ewolucję w kierunku centrum doświadczeń. – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Innowacji. I dodaje: W nowym sklepie IKEA przetestujemy trzy nowatorskie rozwiązania. Pierwsze, Kiosk, to nowe doświadczenie zakupowe. Kiosk jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do IKEA FAMILY. Kolejny projekt to Kuchnia Doznań, w której w zaskakujący i angażujący sposób chcemy zainspirować do odkrywania funkcji i benefitów naszych produktów. Trzecią innowacją jest Wyśniony Pokój, w którym wykorzystaliśmy rozwiązanie typu „Immersive mapping”. W ten sposób chcemy pobudzić zmysły naszych klientów, stworzyć niezapomniane doświadczenie i tym samym zachęcić Polki i Polaków do dobrego snu.
Doradcy IKEA
W IKEA w Blue City dbamy o to, aby nasi pracownicy posiadali bogaty wachlarz umiejętności, które pozwolą im być doradcami dla klientów na każdym etapie procesu zakupowego. Nasz zespół tworzą również osoby nowe w organizacji, dlatego niezwykle ważny jest dla nas ciągły rozwój pracowników i możliwość ich dalszej nauki. Chcemy być gotowi, by odpowiadać na wszystkie pytania naszych klientów, proponować najlepsze rozwiązania i inspirować w kategorii urządzania wnętrz. – dodaje Magdalena Rozengart-Grzelczak, Dyrektor Sklepu IKEA w Blue City.
Strefa planowania
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, w IKEA w Blue City powstała specjalna przestrzeń – Planerownia, która pomoże zaprojektować wnętrza domów i mieszkań klientów. Pracownicy IKEA, wykorzystując swoje doświadczenie oraz wiedzą w zakresie wyposażenia wnętrz, dobiorą produkty i stworzą przestrzenie na miarę, dopasowane do potrzeb i stylu klientów. Na miejscu, przy przygotowanych 20 stanowiskach projektowych, można zaplanować m.in. kuchnię, sypialnię wraz z garderobą, system przechowywania PAX, a także dobrać dodatki do wybranych wnętrz.
Strefa Bistro i Cafe
Na terenie sklepu znajduje się wyjątkowa przestrzeń restauracyjna, która łączy koncepcję kawiarni i bistro, odpowiadając na różnorodne potrzeby klientów. Obszar restauracyjny zawiera strefę miękkich siedzeń, w której klienci mogą napić się kawy i zjeść deser oraz dwie strefy ze stołami – jedna ze standardowymi, a druga z wysokimi, która umożliwi zabezpieczenie odpowiedniej liczby miejsc dla klientów. Dzięki takim rozwiązaniom klienci w zależności od potrzeb zdecydują, czy chcą szybko coś zjeść, czy też usiąść na dłużej i odpocząć. Menu oparte jest na sezonowości – zmienia się wraz z porami roku. Klienci mogą kupić między innymi kanapki, świeże sałaty, wege hot-dogi i koktajle, a także ciepłe dania i tradycyjne szwedzkie potrawy. W ofercie kawiarnianej będą mogli wybierać spośród wielu rodzajów kaw i deserów.
IKEA w Blue City, w tym strefa Bistro i Cafe, działa w godzinach otwarcia centrum handlowego, czyli od poniedziałku do soboty w godz. 10:00 – 22:00, w niedziele handlowe w godz. 10:00 – 20:00.
Atrakcje dla klientów w weekend 26-28 października
W weekend od 26 do 28 października na wszystkich klientów czekają liczne atrakcje. Osoby odwiedzające Blue City będą mogły dowiedzieć się od ekspertów IKEA jakie są aktualne trendy w aranżacji i wystroju wnętrz, a także które dodatki z asortymentu IKEA dobrać, aby wnętrza domów nabrały stylowego charakteru. Nie zapomniano również o najmłodszych. Specjalnie dla nich pracownicy IKEA przygotowali warsztaty, w czasie których dzieci stworzą swoje wymarzone domy. Ponadto, wszyscy klienci będą mogli puścić wodze wyobraźni i wspólnie namalować murale, a także uwiecznić swój udział w otwarciu nowego sklepu IKEA dzięki interaktywnym zdjęciom. Wszystkie aktywności będą odbywały się od piątku 26.10 do niedzieli 28.10, w godzinach od 10:00 do 20:00 na poziomie -1 centrum handlowego Blue City, na scenie ustawionej w miejscu fontanny.
Serdecznie zapraszamy!
________________________________________
O IKEA
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów oraz dziewięć innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm i Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.