Wystartowała pierwsza w Polsce kampania społeczno-edukacyjna „Dziecko się liczy”, która poprzez muzykę i matematykę będzie wspierać dzieci i młodzież w ich zdrowym oraz prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Organizatorzy przygotowali dla rodziców i edukatorów darmowy ebook. Wraz ze startem kampanii ruszył również program „Jak być, by być?”, dostarczający rodzicom i opiekunom praktycznej wiedzy i narzędzi niezbędnych do wspierania rozwoju emocjonalnego i psychicznego dzieci. Kolejne odcinki, przygotowywane przez ekspertki – Agnieszkę Ballę, psycholog i pedagog z wieloletnim doświadczeniem oraz dr Zuzannę Jastrzębską-Krajewską (Pani Zuzia), doktor nauk społecznych, od lat zajmującą się edukacją matematyczną najmłodszych – można oglądać na kanale Dziecko się Liczy na YouTube. Akcja Dziecko się Liczy to pierwsza w Polsce kampania społeczno-edukacyjna, która poprzez muzykę i matematykę wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym oraz prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Jednym z głównych celów przyświecających akcji jest dostarczanie rodzicom, nauczycielom, a także opiekunom najmłodszych, prostych i przystępnych materiałów merytorycznych oraz niezbędnych informacji i narzędzi pomocnych we wspieraniu ich zdrowego i prawidłowego dorastania, poznawania emocji, radzenia sobie z nimi oraz odkrywaniu tego wszystkiego, co naprawdę liczy się w życiu. Kampania wystartowała na początku grudnia br., a patronat nad nią objęła Fundacja Świętego Mikołaja.
Program „Jak być, by być?” jest przygotowywany w formie tematycznych odcinków, w których ekspertki akcji poruszają różne tematy związane z dziećmi i ich prawidłowym rozwojem emocjonalno-psychicznych we współczesnym świecie. Tematy poszczególnych odcinków jednocześnie odzwierciedlają fundamenty kampanii, które są skupione na osobie dziecka i jego znaczeniu w społeczeństwie, podkreślając jednocześnie wyzwania, z którymi obecnie musi mierzyć się każdy młody człowiek, oraz na wszystkim tym, co naprawdę liczy się w życiu. Pierwsze odcinki można zobaczyć już na kanale akcji w serwisie YouTube.
Od wielu lat moją rolą jako Pani Zuzi jest edukacja matematyczna najmłodszych poprzez wykorzystanie codziennych sytuacji życiowych oraz muzyki. Udział, w roli ekspertki merytorycznej w najbardziej muzycznej kampanii o emocjach i rozwoju dzieci, jaką jest Dziecko się liczy, to dla mnie spełnienie marzenia o połączeniu nauczania, muzyki, matematyki, emocji i wpleceniu tego w trudną obecnie codzienności dorastającego młodego człowieka. Mam nadzieję, że wspólnie z pozostałymi ekspertami akcji dostarczymy zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom oraz opiekunom, ale też nauczycielom, mądrych i przydatnych narzędzi do wspierania najmłodszych i pomagania im w znalezieniu najlepszej dla nich drogi zdrowego rozwoju i odkrycia tego, co naprawdę jest ważne w życiu – mówi dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, doktor nauk społecznych, która od lat zajmuję się edukacją matematyczną najmłodszych wykorzystując codzienne sytuacje życiowe oraz edukację muzyczną.
Jednym z pierwszych merytorycznych materiałów dostępnych w ramach kampanii, który jest źródłem cennej wiedzy o psychice i emocjach najmłodszych oraz skutecznych technikach przekazywania im wiedzy, jest ebook pt. „Dlaczego emocje i matematyka są tak ważne w prawidłowym rozwoju dzieci?”. To obszerne opracowanie o tym, jak wyglądają poszczególne stadia rozwoju poznawczego najmłodszych i jak w tym wszystkim może przydać się matematyka, ale przede wszystkim zawierające jasne wskazówki, jak wspierać dziecko, by się liczyło. Ebook można otrzymać dzięki subskrypcji newslettera kampanii. Zarówno strona akcji, newsletter, jak i jej profile w mediach społecznościowych będą wypełnione poradnikami, nagraniami, ćwiczeniami, grami, łamigłówkami, materiałami do pobrania i informacjami o różnych wydarzeniach, z których każde będzie przydatnym narzędziem do wspierania zdrowego rozwoju psychicznego dziecko.
Jako osoba od ponad 25 lat dbająca o prawidłowy rozwój emocjonalny dzieci jestem dumna, że mogę być częścią przedsięwzięcia, które w centrum uwagi stawia właśnie młodego człowieka, z jego lękami, obawami i problemami wynikającymi z ilości bodźców, wyzwań i sprzecznych komunikatów, których dostarcza mu współczesny świat. Cieszę się, że do dotarcia do świadomości nie tylko najmłodszych, ale też osób odpowiedzialnych za ich edukację i wychowanie, użyto właśnie muzyki. I to w wydaniu, które wypełnia lukę w dostępnych tego typu nośnikach przekazu, które dedykowane są obecnie albo dzieciom w wieku przedszkolnym albo już nastolatkom. Album muzyczny, który oprócz materiałów merytorycznych, których mam przyjemność być współautorką, jest brakującym ogniwem w efektywnej edukacji wspierającej emocjonalny i psychicznych rozwój dziecka – dodaje Agnieszka Balla, psycholog i ekspert kampanii „Dziecko się liczy”.
W ramach kampanii głos o tym co się liczy w życiu dziecka został oddany również najmłodszym, którzy w jasny sposób będą przedstawiać to, co dla nich ważne. Z myślą o dzieciach będą również udostępniane dedykowane dla nich materiały przygotowywane przez ekspertów merytorycznych akcji, których grono będzie stale powiększane.
Głównym elementem pierwszej edycji akcji „Dziecko się liczy” jest album, składający się z 12 utworów muzycznych, wykonywanych nie tylko przez dzieci, ale też znanych i lubianych przez różne pokolenia artystów. Pierwszy singiel ukaże się 15 stycznia 2025 roku. Już teraz, w sieci pojawił się spot prezentujący ideę kampanii – „Dziecko się liczy” – Muzyka, która łączy. Matematyka, która nie dzieli. Akcja, która pokazuje, co się liczy! – oraz fundamentalne wartości, które będą wybrzmiewać we wszystkich działaniach, materiałach oraz edycjach akcji: link do spotu. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Świętego Mikołaja.
Pomysłodawcą akcji jest zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami – kartygrabowskiego.pl.
Więcej informacji o kampanii na stronie dzieckosieliczy.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii.
Link do spotu tutaj: : https://www.youtube.com/watch?v=dztPJEgJ_Z4
Kampania Dziecko się Liczy:
„Dziecko się liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości, zachowań i otaczającego ich świata.
Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia, pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.
Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.
W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń. Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny znaleźć się w centrum uwagi.
„Dziecko się liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.
Więcej na: dzieckosieliczy.pl
Wydawnictwo Karty Grabowskiego:
Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.
Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i powołał projekt do życia.
Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.
Więcej na: kartygrabowskiego.pl