Do gamy rodzinnych vanów Tourneo dołączył właśnie najmniejszy – Courier. Tym samym oferta Forda w tej klasie aut obejmuje teraz 4 modele (od najmniejszego do największego): Courier, Connect, Grand Connect i Custom.
Rodzina Tourneo to cztery nowoczesne osobowe vany – wszechstronne samochody, które znakomicie sprawdzą się jako pojazdy rodzinne i turystyczne. Wszystkie Tourneo są w swoich klasach mistrzami transportu. Mieszcząc odpowiednio 5, 6-7, lub 8-9 osób, oferują także ogromne możliwości przewozowe dużej ilości bagażu. W dodatku każdy z modeli zapewnia swym użytkownikom maksymalną elastyczność wykorzystania kabiny – możliwa liczba kombinacji ustawień foteli, siedzeń czy kanap, możliwość ich przestawiania, składania czy demontowania potrafi przyprawić o zawrót głowy. Co przy tym niezwykle istotne, żaden z Fordów Tourneo nie boi się ubrudzić – kabiny i bagażniki, choć bardzo dobrze wykończone, zaprojektowano tak, by ich utrzymanie w czystości było jak najłatwiejsze.
- Nowy Ford Tourneo Courier debiutuje na rynku polskim, powiększając gamę rodzinnych samochodów Ford Tourneo.
- Nowa rodzina samochodów Ford Tourneo to połączenie doskonałych warunków przewozu nawet do 9 osób oraz jednocześnie bardzo dużej ilości bagażu.
- Szeroka gama nowoczesnych technologii i systemów wpływa na duży komfort
i bezpieczeństwo podróży samochodami Ford Tourneo.
Jednak użytkowość i użyteczność przedziałów pasażerskich oraz bagażników to jedno, a przydatność na co dzień – drugie. Niezależnie od liczby pasażerów bądź konfiguracji siedzeń czy typu bagażu, każdy Ford Tourneo jest samochodem bardzo komfortowym. Zapewnia wygodne fotele i dużą ilość miejsca wewnątrz (nawet w najmniejszym Courierze znacząco większą od bezpośrednich rywali), a także wyposażenie na poziomie, do którego przyzwyczajeni są klienci Forda. Wysoka jakość wykończenia, dobre materiały, obecność (seryjna bądź opcjonalna) czujników parkowania, kamer cofania, systemu wykrywania zmęczenia kierowcy czy ostrzegania o błędach lub zagrożeniach (niezamierzone opuszczanie pasa etc.) czy wysokiej klasy audio oraz łączności z telefonem i sterowania głosowego to w tej klasie samochodów nie tylko więcej niż standard: to de facto zupełnie nowe wzorce. Jeszcze inny przykład podnoszenia przez Forda poprzeczki to zmyślne elementy funkcjonalne w kabinach, jak stacja dokująca uniwersalna w konsoli środkowej Tourneo Couriera (MyFord Dock), zdolna utrzymać w optymalnym dla kierowcy położeniu smartfon czy tablet, w dodatku z możliwością bezproblemowego ładowania z gniazda USB umieszczonego sprytnie tuż za uchwytem. Innymi przykładami z pozostałych Tourneo są schowki mieszczące bezpiecznie np. laptop czy różnego rodzaju przedmioty podręczne. Rozwiązań tego typu w każdym Tourneo jest wiele.
Wszystkie cztery vany powstały według najnowszych i najbardziej wyśrubowanych wymogów z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego. Komplet poduszek powietrznych z przodu, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z tyłu nie są bowiem według Forda wyposażeniem zarezerwowanym dla klasycznych aut osobowych z wyższej półki. Podobnie jest z aktywnymi systemami zabezpieczającymi: w vanach rodziny Tourneo znajdziemy np. oprócz ABS-u ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i asystentem ruszania pod górę również kompletną funkcjonalność systemów stabilizacji toru jazdy ESC, w tym także obejmującą stabilizację przyczepy – jeśli auto jest doposażone w fabrycznie montowany hak holowniczy. Są tu m.in. czujniki ciśnienia w ogumieniu, funkcja wzywania pomocy w razie wypadku z podaniem pozycji auta, tempomat i ogranicznik prędkości. Karoserie są wykonane przy zastosowaniu najnowocześniejszych technik i technologii, zapewniających świetną sztywność konstrukcji, a tym samym ogromną odporność zderzeniową i optymalne własności jezdne.
Temu ostatniemu celowi Ford – specjalista od tworzenia układów jezdnych tyleż komfortowych, co usportowionych – poświęcił i w tych samochodach mnóstwo uwagi. Dość chyba powiedzieć, że w większości wariantów aut z rodziny Tourneo znajdziemy innowacyjną odmianę konstrukcyjną belki skrętnej, a we wszystkich – elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zapewniające maksimum precyzji prowadzenia przy minimalnym zapotrzebowaniu na energię.
Każdy z samochodów Ford Tourneo jest dostępny z ultranowoczesnymi silnikami, które nie tylko wpisują się doskonale w obowiązujący dziś trend downsizingu. W przypadku dostępnej w dwóch mniejszych modelach, trzykrotnie nagradzanej m.in. tytułami Międzynarodowego Silnika Roku (2012, 2013 oraz 2014) jednostki benzynowej 1.0 EcoBoost można wręcz mówić o współtworzeniu idei uzyskiwania najwyższych parametrów przy ogromnym, często dwukrotnym zredukowaniu objętości i liczby cylindrów w porównaniu z poprzednimi konstrukcjami. Niewiele mniej utytułowane są benzynowy silnik 1.6 EcoBoost czy znakomite silniki Diesel 1.5 i 1.6 oraz imponujący napęd największego Customa 2.2 TDCi. Wszystkie są bezwzględne dla szkodliwych emisji i wszystkie zapewniają znakomitą ekonomikę użytkową: najniższe w swych klasach zużycie paliwa oraz długie okresy międzyprzeglądowe.
Fordy Tourneo to samochody rodzinne i przyjazne użytkownikom również pod względem ekonomicznym, o czym łatwo się przekonać, zerkając w cennik. Także tu Ford wyznacza nowe standardy, oferując tak wiele w niezwykle rozsądnych cenach.
Informacje o firmie Ford Motor Company
Ford Motor Company z centralą w Dearborn, w stanie Michigan w USA, wytwarza i sprzedaje pojazdy na sześciu kontynentach, zatrudniając około 186 tys. pracowników i prowadząc produkcję w 65 zakładach na całym świecie. Obecnie do koncernu należą marki samochodów Ford i Lincoln. Firma świadczy także szeroką gamę usług finansowych za pośrednictwem spółki Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat produktów i aktualnej oferty rynkowej można znaleźć odwiedzając witrynę internetową www.corporate.ford.com.
Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 47 tys. pracowników we własnych oddziałach i łącznie około 67 tys. osób po uwzględnieniu spółek typu joint venture oraz działalności nieskonsolidowanej. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 22 oddziały produkcyjne (13 spółek całkowicie zależnych lub skonsolidowanych typu joint venture oraz 9 nieskonsolidowanych typu joint venture). Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford Motor Company. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.