Małe Przedszkole jest placówką znajdującą się w warszawskim Ursusie (Skorosze). Zostało stworzone dla dzieci z dzielnicy i okolic. Mieści się na parterze kompleksu apartamentów przy ulicy Apartamentowej 6 (od ul. Ryżowej). Atutem lokalizacji jest: estetyka i bezpieczeństwo wykonania, parking dostępny dla Rodziców, ochrona mieszcząca się przed wejściem do budynku, wygoda dojazdu od głównych ciągów komunikacyjnych (m.in. Alej Jerozolimskich).
Przedszkole jest placówką kompleksową. Zapewnia szeroką ofertę dydaktyczno-wychowawczą dostosowaną do możliwości czasowych, upodobań, oczekiwań i potrzeb Dziecka i Rodzica, a także szeroki wachlarz rozwojowych zajęć.
Zapraszamy:
•dzieci od 3 do 5 lat do grup przedszkolnych całodziennych (od godz. 7.00 – 18.30).
•do Przedszkola na połowę dnia – do Klubu Malucha (zajęcia codzienne od 8.00 do 12.00).
•na zajęcia adaptacyjne -do Mini Przedszkola -1-4 x w tygodniu po 2 godziny z opiekunem.
•najmłodszych od 1,5-3 lat do grupy żłobkowej.
Co nas wyróżnia:
•Nauka poprzez zabawę i nowoczesne metody dydaktyczne. Nauka jest ujmowana jakoprzyjemnośÄ‡ i przygoda, wspaniałe i fascynujące odkrywanie świata. Korzystamy ze sprawdzonych i najlepszych współczesnych metod dydaktycznych, w tym: z Montessori,Dobrego Startu, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, elementów edukacji polisensorycznej, metody projektów.Realizujemy program wychowania przedszkolnego zatwierdzony przez MEN.
•Wszechstronny rozwój potencjału Małego Człowieka, Jego uzdolnień i możliwości. Dzieciństwo to najważniejszy czas w rozwoju nas ludzi. W naszej placówce dbamy, aby każdego dnia dzieci poszerzały swój zasób wiedzy o świecie, w którym żyją i wzbogacały swoje wnętrze. Nauczyciele i wychowawcydołożą wysiłków, by wydobyć ukryte talenty najmłodszych.
•Codzienne zajęcia z języka angielskiego. Prowadzone w formie zabawy, m.in. podczas zajęć plastycznych, muzycznych i w sytuacjach codziennych.
•Bogaty pakiet zajęć dodatkowych. Zapewniamy wiele ciekawych zajęć dodatkowych, inspirujących do twórczego działania oraz realizowania swoich pomysłów (m.in. plastyczne, językowe, muzyczne, gimnastyczne, w tym łyżwiarstwa figurowego na Torwarze w Szkole Talentów).
•Małe grupy do 10-12 dzieci. Jesteśmy alternatywą dla przedszkoli "molochów" i przepełnionych oddziałów przedszkolnych. Małe grupy mają zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa oraz wysoki poziom nauczania.
•Indywidualne podejście do każdego Malucha. W każdym dziecku staramy się odnaleźÄ‡ jego unikatowy potencjał, zdolności i predyspozycje tak, aby zapewnić mu optymalne warunki dla rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.
•Rodzinna, przyjazna atmosfera. Klimat zaufania, życzliwości i wyrozumiałości jest dla nas priorytetem. Tylko w takich warunkach rozwój dziecka przynosi oczekiwane rezultaty.
•Dobre relacje z Rodzicami. Pragniemy, aby Rodzice brali czynny udział w życiu naszego Przedszkola, aby współdziałali i współuczestniczyli w edukacji i wychowaniu dzieci. Dobre relacje z Rodzicami są fundamentem dla stworzenia podstaw harmonijnego rozwoju naszych Przedszkolaków.
Hasło, które nam przyświeca:
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat (J. Korczak)
Jedyne w swoim rodzaju
oparte na elementach Montessori
i innych nowoczesnych metodach dydaktycznych wykorzystujących zabawki edukacyjnie, głównie drewniane, a także pomoce sensoryczne. U nas Twoje dziecko nie będzie się nudziło, a czas spędzi ciekawie z rówieśnikami na zabawie i nauce pod opieką wykwalifikowanej kadry.
Profil przedszkola został tak skonstruowany, by rozwijać w najmłodszych zdolności językowe i artystyczne, które pozwolą dzieciom w późniejszym czasie lepiej odnaleźÄ‡ się w dorosłym świecie.
Małe grupy do 12 dzieci
Jesteśmy alternatywą dla przedszkoli "molochów" i przepełnionych oddziałów przedszkolnych
Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie. Dbamy o rodzinną, przyjazną atmosferę. U nas Twoje dziecko poczuje się bezpiecznie i zapewnimy mu optymalne warunki rozwoju.
Dla Najmłodszych
Godziny otwarcia:
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.30 z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy oraz przerwy letniej od 1 lipca do 31 lipca.
W Wigilię i Sylwestra przedszkole jest czynne do godziny 14.00.
LiczebnośÄ‡ dzieci w grupie:
Do 12 dzieci w grupie.
Posiłki:
3 posiłki: śniadanie, obiad z dwóch dań i podwieczorek.
Wypoczynek:
Po obiedzie dzieci mają zapewnioną możliwośÄ‡ leżakowania. Każde dziecko ma swoje, podpisane łóżeczko.
Dla dzieci, które nie mają ochoty spać, będą prowadzone zajęcia wyciszające (np. czytanie bajek, nauka koncentracji).
Program dydaktyczno-wychowawczy Małego Przedszkola zakłada bardzo dobre przygotowanie dzieci do edukacji szkolnej i uwzględnia pełny rozwój małego dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy. Treści programu obejmują edukację:
1.językową
2.matematyczną
3.przyrodniczą
4.moralno-społeczną
5.artystyczną
6.zdrowotną
7.profilaktykę logopedyczną
Program przedszkola oparliśmy na koncepcji należącej do nurtu „nowego wychowania”, którą jest m.in. pedagogika Marii Montessoriizakładająca i podkreślająca:
•liczenie się w procesie wychowania i nauczania z właściwościami dziecka, jego potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami,
•indywidualizację procesu kształcenia, zarówno w odniesieniu do treści jak i tempa uczenia się,
•oparcie procesu wychowania na swobodzie, rozwijaniusamodzielności i aktywności,
•nieprzedkładanie przekazywania wiedzy nad rozwój samodzielnego myślenia,
•rozwijanie nie tylko intelektu ale i innych sfer osobowości dziecka,
•opieranie się w procesie kształcenia na aktywności wychowanków,
•wdrażanie do współdziałania i zespołowych form wysiłku,
•ściślejszy związek z życiem społecznym i lepsze przygotowani do aktywnego w nim udziału.
•podejście do dziecka jako indywidualności, istoty znajdującej się w procesie przemian rozwojowych, przyjęcie założenia, że to nie wiek, a poziom rozwoju dziecka determinuje jego zachowanie, zainteresowania,
•rolę zabawy w wychowaniu i uczeniu się dziecka (zabawa swobodna, według własnego pomysłu, inspirowana otoczeniem, z wykorzystaniem prostych zabawek, wykonanych z naturalnych materiałów, dających możliwośÄ‡ różnorodnego wykorzystywania)
•wykorzystywanie rytmu przyrody, pór roku, świąt do planowania i prowadzenia procesu dydaktyczno-wychowawczego,
•rolę zmysłów, poznania wielozmysłowego, znaczenia tej drogi poznania w rozwoju dziecka (m. in. względem otaczającej nas rzeczywistości, naszych emocji czy samopoczucia).
W swojej pracy wychowawczy, nauczyciele i specjaliści będą również korzystali z kilku innych, nowoczesnych i przynoszących bardzo dobre rezultaty w pracy z dziećmi metody:
•edukacji matematycznej prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
•Globalnego Czytania
•Dobrego Startu
•Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
•Pedagogiki Zabawy
•Elementów edukacji polisensorycznej
•Metody Projektów
Przyjdź i zobacz 🙂 Czekamy na Ciebie i Twoją Pociechę. Jesteśmy dla Was