Nowe Fordy S-MAX i Galaxy otrzymały maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
· Nowe Fordy S-MAX i Galaxy otrzymały maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
· Oba modele zostały po raz pierwszy wyposażone w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, a także napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia przy siedzeniach w pierwszym i drugim rzędzie.
· Dodatkową ochronę zapewnia inteligentna struktura nadwozia wykorzystująca stal
o wysokiej wytrzymałości.
· Oba modele są dostępne z systemem Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który pomaga zredukować skutki czołowego zderzenia
z pieszym lub innym pojazdem.
WARSZAWA, 4 września 2015 roku – Nowe Fordy S-MAX i Galaxy zdobyły maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależny instytut Euro NCAP.
Technicznie zaawansowane Fordy S-MAX i Galaxy zostały po raz pierwszy wyposażone
w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, które zapewniają dodatkową ochronę osobom podróżującym z tyłu. W wyposażeniu znalazły się również napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia przy siedzeniach w pierwszym i drugim rzędzie.
W celu wzmocnienia bocznej struktury nadwozia inżynierowie Forda zastosowali również hydroformowaną stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A i B oraz w relingach dachowych.
Ponadto, modele Ford S-MAX i Ford Galaxy są dostępne z wyrafinowanym systemem Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który pomaga zredukować skutki czołowego zderzenia z pieszym lub innym pojazdem, a w niektórych przypadkach całkowicie im zapobiega.
„Wymagania stawiane przez Euro NCAP autom, które chcą otrzymać pięć gwiazdek są coraz wyższe, dlatego w modelach Forda stosujemy najnowocześniejsze rozwiązania chroniące pasażerów w razie wypadku,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Fordy S-MAX i Galaxy są dostępne z wieloma zaawansowanymi systemami ochrony, w tym z systemem Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który zapewnia bezpieczeństwo kierowcom, pasażerom i pieszym.”
Nowe boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu stanowią uzupełnienie standardowego systemu ochrony, na który składają się przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące głowy osób podróżujących we wszystkich trzech rzędach foteli. W siedmiomiejscowych odmianach Fordów S-MAX i Galaxy stosowany jest też układ przypominający o zapięciu pasów przez osoby siedzące we wszystkich trzech rzędach, dzięki czemu rodzice mają pewność, że ich dzieci są bezpieczne podczas podróży. Wykorzystanie hydroformowanej stali zwiększa wytrzymałość nadwozia o 3 procent.
Fordy S-MAX i Galaxy zostały wyposażone w następujące układy pomagające uniknąć zderzeniom:
· Innowacyjna przednia kamera Front Split View Camera ma szerokie pole widzenia, którego kąt wynosi 180 stopni. Układ zainstalowany w osłonie chłodnicy ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, pozwalając prowadzącemu zobaczyć inne pojazdy, pieszych i rowerzystów.
· Sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy – system informuje kierowcę o innych pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia podczas zmiany pasa ruchu.
· System kontroli pasa ruchu Lane Keeping Alert, który w momencie niesygnalizowanej zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę za pomocą wibracji odczuwalnych na kierownicy oraz odpowiedniej kontrolki wyświetlanej w tablicy przyrządów.
· System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Aid, który wspiera ruchy kołem kierownicy, aby zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu wybranego toru jazdy.
· Samochodowy system komunikacji SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance – system sterowania głosowego pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu samochodu, a po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych.
Stabilność w nowych Fordach S-MAX i Galaxy zapewniają systemy Curve Control i Roll Stability Control, które dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu samochodu na wybranym torze jazdy. Z kolei podczas jazdy w mieście i na trasach szybkiego ruchu przydatne są takie systemy, jak:
Inteligentny ogranicznik prędkości, który łączy w sobie funkcjonalność adaptacyjnego tempomatu oraz systemu rozpoznawania znaków drogowych. System monitoruje mijane znaki i samoczynnie dostosowuje prędkość pojazdu do obowiązujących na danym obszarze limitów, tym samym chroniąc kierowcę przed koniecznością zapłaty mandatu.
Światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców Glare-Free Highbeam – system wykrywa pojazdy jadące z przeciwka, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi.
Fordy S-MAX i Galaxy są już dostępne w sprzedaży w Europie.
# # #
Informacje o firmie Ford Motor Company
Ford Motor Company z centralą w Dearborn, w stanie Michigan w USA, wytwarza i sprzedaje pojazdy na sześciu kontynentach, zatrudniając około 194 tys. pracowników i prowadząc produkcję w 66 zakładach na całym świecie. Obecnie do koncernu należą marki samochodów Ford i Lincoln. Firma świadczy także szeroką gamę usług finansowych za pośrednictwem spółki Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat produktów i aktualnej oferty rynkowej można znaleźć odwiedzając witrynę internetową www.corporate.ford.com.
Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 53 tys. pracowników we własnych oddziałach i łącznie około 67 tys. osób po uwzględnieniu spółek typu joint venture oraz działalności nieskonsolidowanej. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 23 oddziały produkcyjne (15 spółek całkowicie zależnych lub skonsolidowanych typu joint venture oraz 8 nieskonsolidowanych typu joint venture). Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford Motor Company. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.