Warszawska Arkadia jeszcze w tym roku zyska zupełnie nowe, atrakcyjne miejsce spotkań. To koncept oparty na idei Destinations grupy Unibail-Rodamco – klienci otrzymają do dyspozycji wyodrębnioną od reszty centrum, ciekawie zaaranżowaną przestrzeń w postaci strefy restauracyjnej i będą mogli wziąć udział w wyjątkowych wydarzeniach, zaplanowanych w jej obrębie.
Rozbudowa Arkadii zakończy się zgodnie z planem – w drugim kwartale bieżącego roku. W wyniku prac obiekt zyska 2 tys. mkw., a rozbudowa obejmie łącznie aż 9 tys. mkw. Wartość całej inwestycji to około 60 mln złotych. W nowej strefie gastronomicznej znajdzie się osiem oddzielnych lokali restauracyjnych o indywidualnym wystroju i różnorodnej ofercie oraz cztery tzw. wyspy restauracyjne. Obecna, prawie trzy lata temu przeobrażona i powiększona strefa food courtu, pozostanie praktycznie w niezmienionej postaci tam, gdzie jest.
Pysznie i elegancko
Największą zmianą widoczną po rozbudowie będzie stworzenie nowej strefy gastronomicznej centrum, która obejmie całe lewe skrzydło Arkadii, a będzie ona usytuowana na pierwszym piętrze obiektu. Powstająca właśnie przestrzeń restauracyjna została pomyślana tak, by zachęcić gości nie tylko do zjedzenia posiłku, ale też do spotkań z rodziną, ze znajomymi, lub do zorganizowania biznesowego lunchu Przestrzeń restauracyjna Dining Plaza będzie miała wyjątkową aranżację: spójny wizualnie projekt przewiduje użycie naturalnych materiałów – dużo drewna i zieleni ucieszy tych, którzy będą potrzebowali chwili wytchnienia. Nowe lokale będą oferować szeroki wachlarz smaków z różnych części świata.
Największą powierzchnię (1118 mkw.) zajmie dwupoziomowy lokal z komfortowym tarasem – Azia by Hana Sushi, w którym będzie można spróbować dań z różnych części Azji – kuchni tajskiej, chińskiej, wietnamskiej, japońskiej – od pierożków Dim Sum aż po sushi.
Cała dwupoziomowa elewacja strefy Dining Plaza będzie przeszklona, a z tarasu będzie można obserwować zielony i tętniący życiem skwer przed Arkadią. Wśród nowych najemców znajdą się ponadto m.in.: restauracja Zielona z kuchnią wegetariańską i wegańską, Starbucks, w którym bariści będą regularnie prezentowali alternatywne metody zaparzania kawy, czy Lalka – lokal proponujący naleśniki w najróżniejszych odsłonach. Oprócz tego strefę zasili libańska Fenicja, Pizza Hut w najnowszym (nieobecnym dotąd w Polsce) koncepcie, na wyspie znajdzie się Cafe Vincent, natomiast pozostałe rozmowy z potencjalnymi najemcami jeszcze się toczą.
– Cieszymy się, że nasz nowy koncept gastronomiczny budzi takie zainteresowanie wśród najemców. Staramy się dobierać ofertę w taki sposób, aby była jak najbardziej różnorodna smakowo i spełniająca oczekiwania zarówno obecnych, jak i przyszłych gości Arkadii – mówi Dorothy Sydor, Director of Leasing.
Projekt zakłada również stworzenie wyjątkowej strefy rodzinno-eventowej, łączącej Dining Plaza, obecny food court oraz część rozrywkową Arkadii, na którą składa się wielosalowe kino Cinema City oraz ponad tysiącmetrowa sala zabaw dla dzieci Fikołki. W strefie będą się odbywać cykliczne warsztaty kulinarne z nowym Ambasadorem Dining Plaza, a także liczne wydarzenia dla dzieci i całych rodzin. Powstanie miejsce o niepowtarzalnym klimacie, z ciekawymi aktywnościami osadzonymi w bogatym świecie kulinariów.
Kolejne udogodnienia
Przy nowej strefie restauracyjnej pojawi się piąty kompleks toalet, a nad całą strefą zostaną zbudowane trzy nowe świetliki. Warto zaznaczyć, że w trosce o komfort klientów największe restauracje będą miały dodatkowo własne toalety. Przebudowane zostaną wejścia z parkingu, w pobliżu salonu C&A znajdzie się nowe wejście do fitness clubu Calypso. Po wejściu do Arkadii będzie można dostać się schodami ruchomymi lub windami bezpośrednio do całej strefy gastronomiczno-rozrywkowej.
– Dzięki następującym obecnie zmianom Arkadia stanie się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym i dostępnym dla osób, które przychodzą do centrum handlowego nie tylko w celach zakupowych. Klienci będą mogli tu miło spędzić czas, spotkać się z bliskimi i odpocząć – mówi Jakub Skwarło, Director of Operations. – Dining Plaza w Arkadii nie będzie jedynym tego typu konceptem w centrach zarządzanych przez Unibail-Rodamco w Polsce, podobnej miary projekt przygotowywany jest dla Wroclavii, którą będziemy otwierać w stolicy Dolnego Śląska już jesienią tego roku – dodaje Skwarło.
Jeszcze atrakcyjniejsza oferta
Ogromne zmiany zachodzą w salonie H&M, który już w wyniku rozbudowy zyskał trzeci poziom. Lokal powiększył się o 1 200 mkw. i tym samym stał się flagowym sklepem marki. Na pierwszym piętrze salonu powstała 7-metrowa witryna, nad którą w części wspólnej centrum pojawił się duży, spektakularny świetlik. Dla wygody klientów lokal podczas przebudowy był czynny przez cały czas, a remont odbywał się etapami.
Trwająca rozbudowa Arkadii zakłada też zmiany w ogólnej ofercie centrum. Wiele lokali i stref już przeszło remonty i renowacje. Empik zmienia lokalizację – zostanie przeniesiony w miejsce Smyka, a Smyk będzie z nim sąsiadował, zyskując przestrzeń dzięki wysuniętej fasadzie. W Arkadii pojawiły się nowe marki, które wpisują się w ogólną koncepcję komercjalizacyjną, stawiającą na różnorodność i unikalność oferty. Można tu wymienić salony takich marek jak: iSpot, Westwing Home & Living, Tezenis, Steve Madden. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia, również firm do tej pory nieobecnych na polskim rynku.
Zachęcające otoczenie
Teren zewnętrzny Arkadii stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla zwolenników spędzania czasu na świeżym powietrzu. Powstanie bezpłatny plac zabaw, zwiększy się liczba ławek, fontanna na dziecińcu zostanie wymieniona na znacznie nowocześniejszą. Rozbudowa przewiduje też atrakcyjne zmiany dla cyklistów: liczba miejsc rowerowych zostanie maksymalnie zwiększona, będą one monitorowane i w części zadaszone. Przed Arkadią powstaną liczne strefy zieleni, z miejscami wypoczynku, a dostęp do centrum z przystanków czy postojów taksówek będzie znacząco ułatwiony.