W natłoku codziennych obowiązków dzieci potrzebują chwili na odpoczynek, dobrą zabawę i śmiech. Połowa rodziców przedszkolaków przyznaje, że oglądanie kreskówek pomaga maluchom doświadczać emocji, kształtuje ich inteligencję emocjonalną oraz rozwija poczucie humoru – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie kanału dziecięcego Boomerang.
Szukając relaksu i wyciszenia, dzieci najchętniej wybierają zabawę na świeżym powietrzu, spotkania z przyjaciółmi albo sięgają po zabawki. Jednym z najczęstszych sposobów na odpoczynek jest też oglądanie telewizji, szczególnie wieczorami i podczas deszczowej pogody. Ponad 80% rodziców zgodnie przyznaje, że programy telewizyjne, które pomagają zrelaksować się ich pociechom to kreskówki. Różne rodzaje humoru, żartów, psikusów, zabawnych przypadków i niespodzianek obecne w komediach slapstickowych, przemawiają nie tylko do najmłodszych. Humor tego typu produkcji jest lubiany w domach zarówno wśród dzieci jak i dorosłych.
Ponad połowa rodziców dzieci w wieku 4-7 lat dostrzega, że oglądanie kreskówek pozwala ich pociechom doświadczać emocji, pozytywnie wpływa na wyobraźnię i kreatywność oraz rozwija poczucie humoru, które dla 38% badanych stanowi ważną cechę osobowości. Odgrywa też ono zdaniem rodziców ważną rolę w rozwoju najmłodszych, ponieważ generuje szczęście i zapewnia rozrywkę (56%), kształtuje inteligencję emocjonalną (43%) oraz buduje więzi międzyludzkie i pomaga w nawiązywaniu przyjaźni (38%).
– Dzieci pomiędzy 4 a 7 rokiem życia zaczynają odkrywać prawdziwy świat: mają już regularne obowiązki, chodzą do przedszkola i nawiązują coraz więcej relacji społecznych. Gdy po dniu pełnym zadań wracają do domu, potrzebują miejsca, gdzie czeka na nie bezpieczna rozrywka, oderwanie od codzienności, dobra zabawa i wiele powodów do śmiechu – wyjaśnia Małgorzata Chapman, VP Brand and Content Engagement & Head of Kids Channels Central and Eastern Europe, Turner Broadcasting System. – Właśnie dlatego dbamy o to, by w Boomerangu nasi mali widzowie znaleźli oddech od ich „dorosłego życia”. Ponadczasowe postaci takie jak Tom i Jerry, Scooby-Doo czy Królik Bugs i ich zabawne przygody pozwalają dzieciom na chwilę oderwać się od otaczającego je świata, śmiać się do woli i dobrze bawić w bezpieczny sposób. Rodzice, którzy znają naszych bohaterów z czasów swojego dzieciństwa, mogą się czuć spokojni, a nawet sami usiąść na kanapie obok swojego malucha i zaserwować sobie chwilę familijnej rozrywki – dodaje.
Dzieciaki dbają o psiaki
Poza ponadczasowymi kreskówkami Boomerang ma też teraz jeszcze jedną propozycję wspólnej zabawy dla dzieci i ich rodziców. W związku ze zbliżającą się zimą stacja chce razem ze swoimi widzami pomóc psiakom ze Schroniska w Józefowie i organizuje akcję „Dzieciaki dbają o psiaki”. Najmłodsi i ich opiekunowie mogą wesprzeć schronisko w formie zabawy – opiekując się wybranym przez siebie pieskiem w aplikacji dostępnej na Facebooku Boomeranga oraz na stronie www.dzieciakidbajaopsiaki.pl. Wystarczy przez trzy dni zająć się szczeniakiem – nakarmić go, pobawić się z nim i położyć go spać. Po ukończeniu zadania użytkownik otrzymuje odznakę. 13 grudnia stacja wymieni zebrane odznaki na wartościowe przedmioty, które trafią do schroniska i pomogą psom przetrwać zimę. Im więcej odznak zbiorą w aplikacji widzowie Boomeranga, tym większe wsparcie trafi do potrzebujących zwierzaków. W akcję zaangażowały się m.in. znane mamy: wokalistka Magda Steczkowska i blogerka Nieperfekcyjna mama.
Wspólna zabawa z aplikacją i pomoc schronisku to część działań prowadzonych w ramach startującej właśnie nowej kampanii wizerunkowej kanału. W myśl głównego hasła – „Boomerang. Oglądaj, baw się i śmiej!” stacja chce dostarczyć dzieciom bezpiecznej rozrywki, która pozwoli im odetchnąć od codziennych obowiązków i śmiać się bez końca. Kampanię promuje wypełniony dziecięcym śmiechem spot, który będzie emitowany na kanałach tematycznych nc+ oraz w sieciach kin Multikino, Cinema City i Helios: https://youtu.be/-vb-4SGNzec.
O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone w terminie 04 czerwca 2018 – 14 czerwca 2018 r metodą analizy danych jakościowych Matrix, wzięło w nim udział 505 dorosłych – rodziców dzieci w wieku 4-7 lat, które uczęszczają do szkoły lub przedszkola. Uczestnicy badania mieszkają w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu.
O Turner International
Turner International odpowiada za takie czołowe marki jak CNN, TNT, Cartoon Network i TCM, jak również inne kanały oraz działalność nadawcy w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce i regionie Azji i Pacyfiku. Nadaje kanały płatnej i darmowej telewizji, jak również dostarcza usługi poprzez Internet, współpracuje komercyjnie z różnymi partnerami przy przedsięwzięciach z dziedziny mediów; działa w porozumieniu z Warner Bros. i HBO, by zwiększyć globalny zasięg WarnerMedia. Turner odpowiada za 48 marek telewizyjnych nadawanych jako 180 kanałów, w 34 językach w ponad 200 krajach. Turner International jest spółką zależną Turner, części koncernu WarnerMedia.