Strefa restauracyjna Grand Kitchen dynamicznie wypełnia się lokalami. Do tej pory na jej terenie zostały otwarte już: Pizza Hut, Starbucks, Fenicja, Zielona, Cafe Vincent oraz Consonni. Aranżacja przestrzeni została ukończona, strefa wypełniła się światłem i ciepłymi barwami drewna i miedzi.
Pierwszą marką, która została otwarta na terenie Grand Kitchen, jest Pizza Hut. To 286-metrowy lokal w zupełnie nowym koncepcie, gdzie goście mają do dyspozycji specjalną ofertę pizz wypiekanych w kamiennych piecach, a także nowe rodzaje sałatek. W strefie pojawiła się również popularna marka sieci kawiarni Starbucks. Poza bogatą ofertą pysznych napojów i przekąsek, goście 113-metrowego lokalu mogą regularnie podziwiać prezentacje alternatywnych metod zaparzania kawy. W nowej przestrzeni otworzyła się również Fenicja, czyli 171-metrowa restauracja, serwująca potrawy kuchni libańskiej oraz oferująca szeroki wybór win, których tradycja tworzenia sięga korzeniami starożytnej Fenicji. Na miejscu dostępne są także shishe. Wielbiciele kuchni wegańskiej i wegetariańskiej zyskali również restaurację Zieloną, która specjalizuje się w przygotowywaniu posiłków ze świeżych, nieprzetworzonych i pełnowartościowych produktów. Jej powierzchnia sięga 131 mkw. Dostępna jest już również wyspa Cafe Vincent – kawiarnio-piekarnia w stylu francuskim. Jej goście znajdą w ofercie m.in. śniadania i lunche, a także szeroki wybór świeżego pieczywa i słodkich wypieków. Otwarta została także wyspa cukierni Consonni, w której klienci mogą kupić wysokiej jakości wypieki cukiernicze, a ponadto lody, czekoladki oraz kawy.
Wkrótce jeszcze bogatsza oferta
Do zestawu najemców strefy Grand Kitchen dołączą również: Azia Concept, dwupoziomowy lokal z tarasem o powierzchni 1118 mkw., w którym klienci będą mieli do dyspozycji restaurację japońską HANA SUSHI, kuchnię chińską DIM SUM, kuchnię tajską NAI THAI, a także bar Hana Sushi Express. Wśród nowych lokali znajdzie się również 547-metrowy, pierwszy w Polsce BLACK – utrzymany w nietypowej aranżacji, z klimatyczną antresolą, który dostarczy klientom niesamowitych wrażeń smakowych. W ofercie restauracji znajdzie się 12 burgerów w różnych odsłonach, a także dania wegetariańskie oraz wegańskie i inne wysokiej jakości potrawy. W strefie Grand Kitchen pojawi się również restauracja Godavari o powierzchni 137 mkw., specjalizująca się w autentycznej kuchni południowych Indii, choć w lokalu dostępne będą również smaki charakterystyczne dla północnych regionów tego kraju. Na miejscu serowania będzie m.in. znana na całym świecie potrawa Hyderabadi Biryani, składająca się z ryżu i rozmaitych dodatków. Podpisana została również umowa z właścicielem lokalu Lalka – znajdziemy tam różnorodne naleśniki, zarówno w tradycyjnych smakach, jak i inspirowane kuchnią orientalną. Restauracja zajmie powierzchnię 63 mkw.
Wkrótce zostaną otwarte także nowe wyspy restauracyjne. Wśród nich znajdzie się La Manga – serwująca hiszpańskie tapas i pinchos, a także wyspa Nadziane, w której klienci będą mieli do dyspozycji bogatą ofertę pierogów w smakach z całego świata.
Do września na terenie Grand Kitchen będzie funkcjonować osiem lokali restauracyjnych i cztery wyspy, stanowiąc bogatą ofertę smaków z różnych stron świata.
– Postawiliśmy na różnorodność, aby każda z odwiedzających nas osób mogła znaleźć w strefie Grand Kitchen coś dla siebie. Została ona zaaranżowana w taki sposób, aby zachęcać do wspólnego spędzania czasu z rodziną, przyjaciółmi czy do organizacji lunchów biznesowych. To nowoczesna przestrzeń pełna światła, naturalnego drewna oraz miedzi, utrzymana w jasnych barwach – mówi Dorothy Sydor, Director of Leasing Unibail-Rodamco.
Ambasadorem Grand Kitchen jest znany polski kucharz Grzegorz Łapanowski. W obrębie strefy, wspólnie z Fundacją „Szkoła na widelcu” od października będą realizowane cykliczne warsztaty kulinarne dla dzieci, mające na celu wzmocnienie prozdrowotnych postaw u młodych ludzi. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, jak przygotowywać pełnowartościowe posiłki, jednocześnie świetnie się bawiąc. Łącznie zaplanowanych jest 200 warsztatów przez 50 tygodni z rzędu.
Coraz więcej nowości w ofercie
Do oferty Arkadii dołączyła również popularna amerykańska marka odzieżowa Forever 21 we flagowym koncepcie. W jej asortymencie znajduje się szeroki wybór modnej odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej oraz akcesoriów, które inspirowane są street fashion, muzyką, popkulturą oraz współczesnym stylem życia. Lokal ma powierzchnię 1531 mkw. i znajduje się na pierwszym piętrze centrum handlowego. W czerwcu, na parterze, został otwarty również salon Run Colors. W nowym lokalu, o powierzchni 311 mkw., znajduje się szeroki wybór butów, odzieży oraz akcesoriów sportowych znanych marek, takich jak m.in. Adidas, Nike, Puma, New Balance czy Vans.
Na parterze został otwarty również przebudowany salon Smyka, którego powierzchnia zajmuje ok. 1318 mkw. W jego ofercie znajduje się odzież i obuwie dla dzieci od 0 do 14 lat, zabawki i gry dla maluchów oraz nastolatków, akcesoria niemowlęce, a także kolekcjonerskie artykuły dla uczniów. Nowością na terenie Arkadii jest także długo wyczekiwana wyspa Mi-Zone chińskiej marki Xiaomi. Na stoisku można znaleźć m.in. jej flagowy produkt – telefon komórkowy Mi Note 2, ale również inne akcesoria, takie jak np. powerbanki, słuchawki czy głośniki Bluetooth. Wyspa zlokalizowana jest na parterze, nieopodal salonu Douglas.
Kolejne otwarcia już wkrótce
W najbliższym czasie zostanie otwarty również przebudowany i zmodernizowany Empik w formacie Future Store. Na jego terenie pojawią się m.in. interaktywne urządzenia multimedialne, pełniące funkcję personalnego doradcy klienta, wyszukującego produkty oraz wyświetlającego mapę ze wskazówkami, jak do nich trafić. Urządzenia będą pomagały klientom wyszukiwać prezenty, po określeniu obdarowywanej osoby, jej zainteresowań oraz okazji. W salonie pojawią się także duże ekrany, na których będą prezentowane aktualności ze świata kultury i rozrywki. Nowy Empik będzie zlokalizowany na parterze, a jego rozmiar osiągnie ok. 1453 mkw.
Pod koniec sierpnia w Arkadii pojawi się również pierwszy w Polsce salon marki Victoria’s Secret z pełnym asortymentem. Lokal o powierzchni 1013 mkw. będzie znajdował się na parterze. W ofercie znajdzie się bielizna, kosmetyki i różnego rodzaju akcesoria.
Tego lata na terenie Arkadii zostanie otwarty również pierwszy w Polsce salon Nissa. To rumuńska marka z modą damską, która oferuje swoim klientkom eleganckie ubrania, torebki, buty i akcesoria, a także promuje obraz nowoczesnej, aktywnej i niezależnej kobiety. Sklep o powierzchni 86 mkw. zlokalizowany będzie na pierwszym piętrze.