Na rynku produktów dla dzieci pojawiła się nowa marka, wyróżniająca się niestandardowym podejściem do dzieciństwa.
Właścicielka NAP – Beata Karpińska, za cel swojej działalności uznaje misję rozpowszechniania praw człowieka oraz wprowadzenia ważnych treści do dziecinnego świata – który jej zdaniem jest nazbyt infantylizowany.
NAP to skrót wielu wyrażeń oddających idee marki, w tym m.in. „Nasz Apel o Prawa”, „Nie Akceptujmy Pedofilii”, „Nie Akceptujmy Przemocy”, „Nadwiślańskie Aktywne Pokolenie”.
NAP to przede wszystkim nośnik ważnych idei. Nie tylko praw dziecka. Prawa dziecka są tylko dopowiedzeniem praw dla szczególnej grupy społecznej, która nie ma możliwości – z uwagi na swój wiek i świadomość – chronić swoich praw. NAP opiera się przede wszystkim na prawach człowieka. Twórczyni NAP podziela pogląd naświetlony przez jedną z polskich naczelnych psychologów dziecięcych, iż należy dzieci traktować jak ludzi, a nie jako osobną kategorię skrytą za słowem „dzieci”.
Fundamentem NAP jest wiara, że „mniejsi ludzie” nie pozwolą sobie odebrać „oczywistych” praw, które staną się ich podświadomym wzorcem normalności, także gdy już dorosną. Nie tylko teraz żyjemy w „takich czasach”, zawsze były „takie czasy”, w których niektóre społeczeństwa czy grupy społeczne były pozbawione „wzorca normalności”, w związku z czym ich emancypacja rodziła się z trudem. Dołączana do linii „Prawa” książeczka, której być może dla dziecka w tym wieku rodzic by nie kupił, a zawierająca treść Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, może stać się ważną lekturą dla całej rodziny. Do wybranych produktów z tej linii tej odzieży, dołączana jest książeczka – metka ze skrótem Konwencji o Prawach Dziecka, udostępniona przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Chcemy, by dzieci wiedziały, czym jest prawo i że wszyscy ludzie mają prawa, ale też – co zostało ujęte na sesji zdjęciowej – obowiązki. A obowiązkiem człowieka jest być prawym i odpowiedzialnym.
W ofercie NAP, wszystkie linie odzieży – „Prawa”, „ Słowa”, „Dzieci”, „Koła” – mają swoje „drugie dno”. Linia „Słowa” to linia powstała z miłości do słów. Twórcy NAP wierzą, że słowa pisane mają ogromną wartość poznawczą i rozwojową dla wszystkich, bez względu na wiek. Język, jakim się posługujemy, jest naszym zwierciadłem, o czym warto pamiętać i co warto zaszczepiać dzieciom. O ileż milej rozmawia się z osobą światłą, oczytaną, inteligentną, wyrażającą się w sposób zgrabny, składny i jasno definiującą swoje myśli. Marzeniem twórczyni NAP jest – aby dzieci miały szansę zakochać się w słowach, bo poza walorami intelektualnymi zyskają również szansę werbalizowania swoich emocji, myśli i przekonań. To właśnie miłość do słów sprawiła, że immanentną częścią ubrań NAP jest książeczka – metka, która może być „zawsze pod ręką”, gdy niesłabnąca ciekawość i głód umysłu dziecka domaga się bodźców.
Linia „Dzieci”, odwołuje się do sentymentalnych wspomnień z dzieciństwa, gdy do zabawy potrzebna była tylko wyobraźnia czy druga osoba. Linia „Koła” to tzw. wzór firmowy marki NAP, została stworzona w nawiązaniu do znaku nieskończoności, obrączek, a także symetrii – pożądanego porządku. Przenikające się koła to odwołanie do współzależności, związków i jedności, które stanowią o funkcjonowaniu świata.
NAP chce dać dzieciom możliwość samodzielnego konstruowania swojego stroju poprzez dziesiątki różnorodnych i wielobarwnych przypinek wyprodukowanych z projektu NAP, tak aby każdy znalazł dla siebie element bliski jego zainteresowaniom czy bliski jego sercu.
Po więcej informacji zapraszamy do sklepu internetowego NAP: http://napshop.pl/misja-nap/