PKO Bank Polski jest jednym z finalistów międzynarodowego konkursu The Global Inclusion Awards 2016. Prowadzony przez Bank od ponad 80 lat program edukacyjny SKO znalazł się w gronie sześciu najlepszych inicjatyw nagrodzonych w kategorii Child & Youth Friendly Banking Award. Międzynarodowe jury doceniło szeroką skalę programu (prawie 5 tysięcy zaangażowanych szkół, 6 tysięcy nauczycieli), różnorodność i innowacyjność stosowanych rozwiązań oraz stały rozwój SKO w zakresie udostępnianych materiałów edukacyjnych.
Wyróżnieniem dla PKO Banku Polskiego było zaproszenie jego przedstawicieli do zaprezentowania Programu SKO przed gremium złożonym z ponad 150 reprezentantów z 45 krajów oraz przeprowadzenie interaktywnych warsztatów na temat pokolenia Z i związanych z nim wyzwań stojących przed instytucjami finansowymi.
– Cieszę się, że międzynarodowa Kapituła doceniła ciągły rozwój programu SKO, oraz że mogliśmy zaprezentować PKO Bank Polski przedstawicielom innych banków, organizacji rządowych i pozarządowych z całego świata. Spotkanie było też znakomitą okazją do wymiany wiedzy o unikatowych rozwiązaniach z poszczególnych krajów w zakresie edukacji finansowej pokolenia Z, co jest niezwykle inspirujące na przyszłość – mówi Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta, która podczas uroczystej gali w Sztokholmie odebrała nagrodę dla Banku.
Małgorzata Kocoń przedstawiła aktywności dedykowane poszczególnym grupom beneficjentów SKO, a także scharakteryzowała pokolenie Z, do którego skierowane są programy i produkty finansowe dla najmłodszych. Następnie, wraz z Krzysztofem Michalskim z Biura Młodego Klienta PKO Banku Polskiego, poprowadziła warsztaty. Ich celem było wypracowanie uniwersalnych rozwiązań w kontekście oczekiwań i wymagań pokolenia Z – takich, które mają szanse sprawdzić się na wszystkich kontynentach. Wśród wyników prac wyróżnić należy wykorzystanie urządzeń mobilnych, myślenie w kategoriach rodzinnych, („family thinking”) w tym praktyczne zaangażowanie rodziców oraz współpraca z idolami najmłodszych, którzy odgrywają coraz większą rolę w życiu przedstawicieli pokolenia Z w zakresie kreowania ich zachowań, także konsumenckich.
Konkurs The Global Inclusion Awards jest organizowany od 5 lat, z inicjatywy międzynarodowej organizacji Child and Youth Finance International. Jego celem jest uhonorowanie osiągnięć w dziedzinie edukacji finansowej i przedsiębiorczości na szczeblu lokalnym, regionalnym i międzynarodowym. Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego łączą te aspekty. Najmłodszym bank oferuje praktyczne narzędzia do nauki oszczędzania – SKO Konto dla Ucznia z unikalnym serwisem internetowym dostosowanym do potrzeb dziecka. Specjalną ofertę ma też dla szkół i rad rodziców uczestniczących w programie.
SKO jest systematycznie rozwijane i wzbogacane o nowe elementy oraz materiały dydaktyczne przeznaczone dla dzieci, rodziców i nauczycieli. W ramach programu udostępniane są publikacje nie tylko o tematyce finansowej, ale również ekologicznej, bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zdrowego odżywiania i niemarnowania jedzenia, wszystkie zgodne z ideą SKO – oszczędzaniem. Do komunikacji ze współpracującymi z nim szkołami podstawowymi wykorzystuje również innowacyjną platformę – Szkolne Blogi .
Dla nauczycieli-Opiekunów SKO bank przygotował m.in. komplet scenariuszy lekcji objętych patronatem MEN, a dla Opiekunów SKO prowadzących blogi – specjalną zakładkę dedykowaną wyłącznie pedagogom. Jeszcze w tym roku swoją odsłonę będzie miał kolejny komplet scenariuszy dla nauczycieli, także objęty patronatem MEN.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.