Dorota Czaja – tancerka, aktorka, absolwentka Szkoły Baletowej oraz Uniwersytetu Muzycznego, postanowiła przekazać meble swojego synka Leonarda podopiecznym Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci. Marka Pinio aktywnie przyłączyła się do tego pomysłu organizując logistykę i transport. Ponadto gest Doroty Czai i bliższe zapoznanie się z działalnością Fundacji mocno poruszyło markę Pinio i zainspirowało do powołania akcji zbiórki pieniędzy, dzięki której wszyscy możemy pomóc Fundacji w codziennej, niezwykle pięknej, ale jakże trudnej pracy.
Kliknij tutaj i wejdź na stronę zbiórki pieniędzy
Zbiórka pieniędzy została powołana za pomocą funkcjonalności Facebooka i ma charakter publiczny – każdy może dołączyć, wpłacić dowolną kwotę i udostępnić akcję na swoim profilu by poszerzać jej zasięg. Każda złotówka trafia bezpośrednio na konto Fundacji, pieniądze nie przepływają przez żadnego pośrednika a Facebook nie pobiera żadnych opłat z tego tytułu.
W Internecie każdy ruch ma znaczenie, każda wpłacona kwota jest ważna. Nawet w przypadku niewielkich wpłat, działa efekt kuli śniegowej, o to najbardziej chodzi – wspólne działanie dużej grupy ludzi na szlachetny cel.
Zbiórka wywołała spore poruszenie i entuzjazm do działania w naszym przedsiębiorstwie. Nie możemy się doczekać ostatecznych efektów zbiórki i zaczynamy myśleć nad kolejnymi działaniami na rzecz potrzebujących dzieciaków. – Magdalena Wrzosek, PR manager marki Pinio.
Marka Pinio wierzy, że akcja stanie się także pretekstem do ważnej rozmowy z dzieckiem na tematy bardzo trudne, ale i szalenie ważne – związane z wrażliwością społeczną, solidarnością, chorobą i wspieraniem potrzebujących rówieśników. Pinio namawia do tego, by rodzic wspólnie z dzieckiem zasiadł do komputera i zaangażował malucha w przyłączenie się do zbiórki. Towarzysząc mu jednocześnie przy pierwszym kontakcie z działalnością charytatywną i zaszczepiając w nim poczucie radości z pomagania.
W pomoc przy promocji akcji zaangażowały się Monika Mrozowska, Beata Sadowska, Kamila Szczawińska, a kolejne gwiazdy deklarują przyłączenie się do niej. Zaprosiliśmy do akcji także inne marki związane z wnętrzarstwem dziecięcym, a w najbliższych dniach planowane jest także spotkanie w telewizji śniadaniowej z Dorotą Czają i reprezentantką Fundacji.
Fundacja Warszawskie Hospicjum dla Dzieci jest zespołem domowej opieki paliatywnej nad nieuleczalnie chorymi dziećmi. Obszarem działania obejmuje Warszawę i okolice w promieniu do 100 km. Domowa opieka paliatywna jest alternatywą wobec leczenia w szpitalu. Celem WHD jest umożliwienie nieuleczalnie chorym dzieciom pobytu we własnych domach.
Dyżur hospicjum trwa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Rodziny pacjentów WHD nie ponoszą żadnych kosztów związanych z opieką paliatywną. WHD oferuje także wsparcie w żałobie po stracie dziecka.
W skład zespołu WHD wchodzą: 5 lekarzy (3 anestezjologów i 2 pediatrów) posiadających doświadczenie w leczeniu bólu i opiece paliatywnej nad dziećmi, 10 pielęgniarek wyszkolonych w opiece paliatywnej nad dziećmi, 2 pracowników socjalnych wspomagających rodziny w rozwiązywaniu codziennych problemów życiowych, 3 psychologów, kapelan, 3 fizjoterapeutów, wolontariusze.
Strona zbiórki pieniędzy: https://www.facebook.com/donate/637822916556381/1869909149733952/