Wydaje się, że nie ma nic łatwiejszego od pójścia do sklepu i wrzucenia do koszyka kilku produktów. Może i tak, ale czy można być zawsze pewnym, co się kupuje? Informacje o produkcie muszą być umieszczane na etykiecie. Czy konsumenci potrafią je czytać?
Zmienione polskie prawo wymaga, aby producent umieszczał wyczerpujące informacje o produkcie i jego składzie na etykiecie produktowej. Powinna tam się znaleźć lista składników i użytych dodatków, gramatura, wartość kaloryczna i wiele innych danych. Często taka informacja jest na tyle skomplikowana, że zrozumienie jej bez odpowiedniego przygotowania i zdobycia niezbędnej wiedzy jest dość trudne.
Konsument ma zatem do wyboru – albo kupuje wybrane produkty nie patrząc na etykiety, albo poświęca wiele czasu, aby rozszyfrować podane przez producenta informacje. A przecież większość konsumentów zdaje sobie sprawę, że skład produktu jest niezwykle istotny, gdyż ma bezpośredni wpływ na ludzkie zdrowie. Warto więc czytać etykiety.
Niezbędne informacje o zgodnym z prawem wyglądzie etykiet produktowych oraz składnikach produktów spożywczych można znaleźć w Internecie. Pomaga w tym rozpoczęta już kampania edukacyjna „Etykieta od lupą” mająca na celu przybliżenie konsumentom wiedzy o dodatkach spożywczych, składnikach popularnych produktów i używanych na etykietach skrótach i symbolach.
www.etykietapodlupa.pl to nowy serwis edukacyjny oferujący wszelkie niezbędne informacje z zakresu etykiet produktowych. Serwis jest przyjazny dla użytkowników, prezentując wiedzę w sposób prosty, jasny i zrozumiały.