Dzień Dziecka przypada na 1 czerwca, jednak są miejsca, w których trwa znacznie dłużej. Tak było w tym roku w warszawskiej Arkadii. W dniach 1-9 czerwca hol główny Arkadii zamienił się w wyjątkowe wirtualne oceanarium „Unexpected Ocean”. Najmłodsi mogli stworzyć własne ryby, obejrzeć dno oceanu dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości, dowiedzieć się, jak chronić środowisko i zdobyć atrakcyjne nagrody. Strefę odwiedziło ponad 4 tysiące osób.
„Unexpected Ocean” to innowacyjne wydarzenie edukacyjne, którego partnerem był WWF. Wyjątkowa oceaniczna strefa oferowała cztery główne atrakcje, wykorzystujące najnowsze technologie: wirtualne akwarium, gogle wirtualnej rzeczywistości, kącik pedagogiczny WWF i podwodny tunel.
Dodatkowo w dniach 1-3 czerwca na terenie centrum odbywało się wielkie poszukiwanie skarbów. Za wykonane zadania konkursowe dzieci otrzymywały naklejki, które umieszczały na specjalnej mapie. Ci, którym udało się skompletować wszystkie naklejki, otrzymali atrakcyjne upominki.
Przez dziewięć dni w wirtualnym akwarium dzieci kolorowały oceaniczne stworzenia, które następnie były skanowane, animowane i wyświetlane na dużym ekranie. Najmłodsi mogli zobaczyć swoje kreacje pływające z innymi wesołymi zwierzętami.
Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości Samsung mali odkrywcy poczuli się, jakby byli pod wodą i zgłębiali sekrety oceanów, oglądając delfiny, żółwie i rekiny.
Przejście podwodnym tunelem, pokrytym naklejkami imitującymi dno oceanu, również umożliwiło dzieciom obejrzenie z bliska wodnych głębin i ich mieszkańców.
W kąciku pedagogicznym WWF najmłodsi zdobywali ciekawe informacje o wodnych zwierzętach, dowiedzieli się, jak dbać o środowisko i brali udział w quizach z nagrodami.
Wydarzenie „Unexpected Ocean” odbyło się już w sześciu centrach handlowych w Europie i za każdym razem cieszyło się wielką popularnością wśród dzieci, zainteresowanych poznawaniem oceanu i nowoczesnych technologii.
Wejście do strefy „Unexpected Ocean” było możliwe po okazaniu Karty Stałego Klienta, którą można było bezpłatnie wyrobić również w trakcie trwania wydarzenia.
***
Centrum handlowe Arkadia mieści się przy al. Jana Pawła II 82 w Warszawie. Galerię funkcjonującą od 2004 roku rocznie odwiedza około 20 mln klientów. Na ponad 113 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali, w tym flagowe salony najpopularniejszych marek, bogaty wybór usług oraz kawiarnie i restauracje wielu kuchni świata. Drugie piętro centrum przeznaczone jest na część rozrywkową i mieści się tu multipleks Cinema City z 15 ekranami oraz sala zabaw dla dzieci Fikołki. Wśród kluczowych najemców Arkadii znajdują się m.in.: Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Forever 21, Victoria’s Secret, Saturn, Reserved, Zara, H&M, Empik, Smyk.
W kwietniu 2012 r. Arkadia na podstawie audytu międzynarodowej firmy SGS, światowego lidera w zakresie certyfikacji, uzyskała czterogwiazdkowy znak jakości oferty i usług.
Czterogwiazdkowy wyróżnik ma podkreślić dbałość o najwyższą jakość na każdym etapie relacji pomiędzy centrum a Klientem. Jego uzyskanie oznacza, że dane centrum rzeczywiście poświęca Klientowi uwagę od początku do końca wizyty, oferując usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WiFi, Facebooka, a także usługi typu „premium”.
Właścicielem i zarządcą Arkadii jest firma Unibail-Rodamco.
***
WWF jest jedną z największych na świecie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Działając od ponad 55 lat w ponad 150 krajach, WWF przyczynił się do ochrony wielu ginących gatunków zwierząt oraz cennych przyrodniczo miejsc na świecie. W Polsce od ponad 20 lat działa na rzecz ochrony rzek, lasów oraz zagrożonych gatunków, m.in. wilków, rysi, niedźwiedzi, a także żyjących w Morzu Bałtyckim fok i morświnów oraz polityki klimatyczno-energetycznej.