Wakacyjny (sierpień) kurs języka angielskiego dla przedszkolaków i zerówkowiczów
(dzieci 3-, 4-, 5- i 6-letnich).
Zajęcia: poniedziałek, środa, piątek, godzina 16.00
Zapisy na adres mailowy: karina.banasiewicz@pomponart.pl
Małe grupy, miła atmosfera, niska cena: 25zł/ lekcja (płatne przynajmniej za tydzień)
Nie bez przyczyny nauka języka obcego jest szeroko rekomendowana przez nauczycieli i metodyków. Dzieci poprzez osłuchanie z językiem obcym poznają nowy, dotychczas nieznany świat, kształtują własny system wartości oraz rozwijają inteligencję interpersonalną. Zalecane jest, by jak najwcześniej rozpocząć naukę i zabawę z obcym językiem, by wzbudzić w dzieciach pozytywne skojarzenia związane z poznawaniem drugiego języka. Należy wykorzystać naturalną dziecięcą potrzebę komunikacji i chęci zabawy, by zmaksymalizować potencjalne efekty pracy dzieci.
Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się języka obcego dużo szybciej niż dorośli. Kluczem do sukcesu jest różnorodność form i metod wykorzystanych podczas zajęć, które wpływają na zaangażowanie uczestników kursu językowego. Dlatego też, planując zajęcia z dziećmi staram się indywidualizować zajęcia pod względem potrzeb moich uczniów, dlatego nie stosuję jednej metody nauczania. Staram się, by podczas zajęć było dużo ruchu (elementy metody TPR), ale też daję moim uczniom możliwość osłuchania i opatrzenia się z materiałami dodatkowymi (płytami CD z nagraniami oraz flashcardami). Materiał językowy jest wprowadzany przez krótkie historyjki dotyczące głównych bohaterów oraz rzeczywiste sytuacje bliskie dzieciom.
Kształtowane i rozwijane są:
umiejętności komunikacyjne:
• powitanie, pozdrawianie, żegnanie (Hello! How are you? Goodbye. See you, Goodnight)
• przedstawianie siebie i innych (My name’s Cindy. Nice to meet you.)
• podziękowanie (It’s great. Thanks/ Thank you).
• identyfikacja osób, przedmiotów etc. (This is a dog. It’s Mummy.)
• identyfikacja miejsca oraz znajomość podstawowych wyrażeń przyimkowych (np. Where is Pat? On the mat.)
• mówienie o ilości (How many boys? Two.)
• mówienie o umiejętnościach (Can the tortoise climb? No, it can’t.)
• wyrażanie upodobań (I don’t like eggs.)
• mówienie o czynnościach mających miejsce w chwili mówienia (Larry is playing the trumpet.).
elementy gramatyczne („przemycone” w postaci gotowych fraz i wyrażeń):
• czasowniki: to be, have (got), can/can’t, like, jump, touch, turn around etc.
• tryb rozkazujący
• przyimki miejsca
postawy wychowawcze:
• nauka umiejętności społecznych (współpracy w grupach i szacunku do innych osób)
• zachęcanie do wyrażania własnych opinii
• wzmacnianie samooceny
• rozwijanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych narodów i kultur.
Treści nauczania:
Dzieci 4-letnie zapoznają się z następującymi tematami: Colours, Toys, Body, Clothes, Pets, Food, a także z uroczystościami obchodzonymi w ciągu roku: Christmas, Easter, Mother’s Day oraz Holidays. Dla dzieci 5-letnich plan obejmuje tematy: Family, Noisy toys, Face, Emotions, Weather, Wild Animals& Pets, Fruits& Vegetables oraz ważne wydarzenia w ciągu roku: Hallooween, Christmas, Carnival, Easter, Mother’s Day, Father’s Day. Dzieci poznają zwyczaje oraz tradycje związane z wydarzeniami celebrowanymi w krajach anglojęzycznych. W ramach każdego z tematów dzieci poznają około 10-15 rzeczowników oraz kilka czasowników związanych z danym blokiem tematycznym.
Proponowany program jest całkowicie autorski, oparty na wiedzy zdobytej podczas studiów na filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz pedagogice wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej, a także doświadczenia w pracy z dziećmi jako lektor języka angielskiego. Wykorzystywane metody pracy zostały opracowane na potrzeby „Pompona” i są oparte o podręczniki: „Cookie and Friends” wyd. Oxford, „The Patch and Robby Show” wyd. Macmillan oraz “Captain Jack” wyd. Macmillan. W celu rozszerzenia materiału wykorzystuję: „Storytelling with Children” (seria: Resource Books for Teachers) Andrew Wright, wyd. OUP.
Zajęcia poprowadzi:
Katarzyna Czaplicka – absolwentka filologii angielskiej oraz pedagogiki wczesnoszkolnej. Ambitna i konsekwentna, uśmiechnięta i energiczna lektorka języka angielskiego. Ciekawa świata, lubi podróżować, poznawać nowych ludzi, kultury i języki.