„Możliwość samodzielnego wyboru ubrań pozwala młodemu człowiekowi na budowanie przeświadczenia, że ma on wpływ na swoje życie i na swoją przyszłość. Daje to pewność siebie i zachęca do stawiania i osiągania kolejnych celów” – mówi dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, zachęcając tym samym do wsparcia akcji „Ubrania od Serca” realizowanej po raz czwarty przez markę Vizir i Towarzystwo Nasz Dom.
Wsparcie materialne oraz realizacja potrzeb dzieci wychowujących się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych zależna jest od środków finansowych przeznaczanych przez samorządy na domy dziecka oraz pomocy ludzi o dobrym sercu. Marka Vizir postanowiła odpowiedzieć na te potrzeby organizując już od trzech lat z Towarzystwem Nasz Dom program charytatywny „Ubrania od Serca”, dzięki któremu ponad 5 300 dzieci z domów dziecka otrzymało vouchery na zakup nowych wymarzonych ubrań, które mogły samodzielnie wybrać według własnych upodobań.
„Ubrania od Serca” dla dzieci z domów dziecka
1 kwietnia br. rozpoczęła się 4. edycja programu charytatywnego „Ubrania od Serca”, który wspiera dzieci mieszkające w domach dziecka. Dzięki zaangażowaniu Polaków, którzy włączą się w akcję i kupią kapsułki lub proszki do prania Vizir, dzieci otrzymają bony podarunkowe na zakupy odzieżowe w wybranym sklepie. Wspólnie z rówieśnikami i opiekunami będą miały okazję wybrać się na wycieczkę w poszukiwaniu wymarzonych ubrań.
„To wspaniały program, który niesie ogromną radość dzieciom. W trakcie i po zakończeniu poprzednich edycji otrzymywaliśmy od podopiecznych rysunki, ich historie z zakupów, a to wszystko w ramach podziękowania za umożliwienie im samodzielnego zakupu ubrań, które im się podobają i dzięki którym mogą wyrażać siebie” – mówi Elżbieta Prządka, koordynator ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi Towarzystwa Nasz Dom.
Ubranie a szacunek i pewność siebie
Każdego dnia zakładamy ubranie, które jest formą komunikowania się z otoczeniem, wyrażania swoich poglądów czy aspiracji. Dzieci z wiekiem mają coraz silniejszą potrzebę pokazywania swojej indywidualności, w szczególności jest to widoczne w okresie dojrzewania. W Polsce w placówkach opiekuńczo-wychowawczych przebywa prawie 16,7 tys. dzieci i młodzieży . Ponad 60% stanowią osoby między 10. a 17. rokiem życia, czyli w okresie kształtowania się charakteru oraz zdobywania umiejętności przydatnych w dorosłym życiu.
„Nasz wizerunek odgrywa istotną rolę już od wczesnego dzieciństwa. Jest on ważny w kontaktach międzyludzkich, w kształtowaniu się samooceny i poczucia własnej wartości, w budowaniu motywacji do działania czy w przypisywaniu sobie określonych szans na sukces. Oczywiście, styl często podlega wpływowi rówieśników i zmieniających się trendów mody, ale u nastolatków jest to niezwykle ważne w pokazywaniu swojej indywidualności i poszukiwaniu akceptacji. Umożliwienie dziecku samodzielnego wyboru swoich ubrań to przejaw szacunku ze strony otoczenia dla jego gustów, jego wyborów, decyzji, co jest jedną z potrzeb rozwojowych. Młodzież nie tyle co oczekuje podzielania i akceptowania przez opiekunów ich stylu i wyborów, co przyzwalania na ich posiadanie i traktowania ich z szacunkiem” – wyjaśnia dr Aleksandra Piotrowska.
Pomaganie przez pranie
W tym roku poprzez zakup nowych proszków i kapsułek do prania Vizir, które jeszcze lepiej radzą sobie z uporczywymi plamami, wspieramy dzieci z domów dziecka. Dzięki charakterystycznemu logo w formie pomarańczowego serca, które znajduje się na opakowaniach, łatwiej jest je odnaleźć w sklepach.
To właśnie ze sprzedaży tych produktów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca część dochodu jest przeznaczona na program „Ubrania od Serca” i vouchery dla dzieci z domów dziecka.
„Cieszymy się, że akcja niesie wsparcie dzieciom z domów dziecka. Trzecia edycja okazała się dużym sukcesem zarówno ze względu na ilość ufundowanych voucherów, ale także liczbę zgłoszeń. Ponad 2 550 podopiecznych z domów dziecka otrzymało bony podarunkowe. Przeszło to nasze najśmielsze oczekiwania! Pokazuje to, że nawet w obliczu trudnych sytuacji Polacy potrafią jednoczyć siły i nieść pomoc, a środki do prania Vizir towarzyszą nam w codziennych domowych obowiązkach. Mamy nadzieję, że w tym roku akcja ponownie odniesie sukces i wspólnie sprawimy radość jeszcze większej liczbie dzieci” – mówi Mariola Mirek, Dyrektor ds. Komunikacji w Procter & Gamble w Centralnej Europie.
Program „Ubrania od Serca” może wesprzeć każdy! Wystarczy kupić następujące produkty w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 roku dostępne we wszystkich sklepach detalicznych w Polsce*:
• kapsułki do prania Vizir Allin1 Większa Siła Odplamiania 31 prań: 38.02 PLN**
• kapsułki do prania Vizir Allin1 Większa Siła Odplamiania Do Kolorów 31 prań: 38.02 PLN**
• proszek do prania Vizir Aqua-Puder Większa Siła Odplamiania 50 prań: 45.07 PLN**
• proszek do prania Vizir Aqua-Puder Większa Siła Odplamiania Do Kolorów 50 prań: 45.07 PLN**
*Asortyment, ekspozycja produktu, ceny i promocje są uzależnione od sprzedawcy. Są to jedynie zalecenia P&G.
** Sugerowana cena detaliczna produktów, w zależności od sklepu może się różnić.