Janusz Józefowicz zaprasza na casting do głównej roli w musicalu „Piotruś Pan”. Casting odbędzie się w Teatrze STUDIO BUFFO, przy ul. Marii Konopnickiej 6, w Warszawie, 11 października 2015 r. od godz. 13:00.
Poszukiwany Piotruś Pan – to chłopiec w wieku 10 – 13 lat, uzdolniony wokalnie, aktorsko i tanecznie, wysportowany, z dobrą dykcją, śmiały, wyrazisty scenicznie.
Więcej informacji, teksty i nuty piosenek tutaj
Udział w musicalu PIOTRUŚ PAN będzie dla chłopców fantastyczną, niezwykłą przygodą, zabawą i niesamowitym doświadczeniem.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
“Piotruś Pan” legendarny musical po 15 latach wraca na scenę:
libretto i teksty piosenek: JEREMI PRZYBORA
muzyka: JANUSZ STOKŁOSA
reżyseria i choreografia: JANUSZ JÓZEFOWICZ
12 grudnia 2015 roku przypada 100 rocznica urodzin Jeremiego Przybory i na ten dzień przewidziana jest na scenie teatru Studio Buffo premiera naszego musicalu.
Po swej prapremierze w 2000 r na deskach warszawskiej Romy musical “Piotruś Pan” został entuzjastycznie przyjęty przez krytykę i obejrzało go ponad 200 000 widzów, Jest to propozycja repertuarowa adresowana do bardzo szerokiego grona odbiorców: od widowni dziecięcej po dojrzałego i wyrafinowanego widza. Przepiękny, wysublimowany język, porywająca i bogata muzyka, wspaniała i wystawna inscenizacja, oszałamiające sceny zbiorowe i młodzi bohaterowie, piraci, Indianie, syreny, zaczarowana wyspa i latające dzieci. To wszystko zgromadzone w spektaklu, którego przesłaniem jest wiara, że najpiękniejszą rzeczą daną człowiekowi jest macieżyńska miłość.
A tak o historii “Piotrusia Pana” pisał Jeremi Przybora
„Piotruś Pan” Jamesa M. Barrie’go należy do arcydzieł literatury wielo-, a co najmniej dwupokoleniowej. Jest przeznaczony zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Przeznaczenie takie charakteryzuje zresztą wszystkie mądre, nazwijmy to, baśnie: „Alicje w krainie czarów”, „Kubusia Puchatka”, „Mary Poppins”[… ]
Co jednak sprawiło, że z tej wielkiej dziecięcej literatury właśnie „Piotruś Pan” urzekł mnie szczególnie?… Chyba jednak nie sprawiła tego jedynie mądrość i niezwykłość opowieści
o Piotrusiu. O napisaniu tego musicalu przesądziło to, co różni dzieło Barrie’go od innych dzieł tego gatunku. A różni je tak silnie zarysowany wątek miłosny, […] w postaci tak wysublimowanej i subtelnej, że chciałoby się rzec – wyrafinowanej, gdyby nie chodziło tu o miłość najczystszą i najpiękniejszą, bo – macierzyńską.”
“Niewątpliwie wielkim atutem widowiska jest tekst. Dzięki mistrzowi słowa, jakim jest Jeremi Przybora, mamy wreszcie spektakl dla dzieci napisany piękną polszczyzną, a przy tym lekko i żartobliwie. Czasem dowcip brzmi znajomo, jak we wspomnianej arii Kapitana Haka (słowa, jak to mu „zbrzydł byt”, przywodzą na myśl niezapomnianych Starszych Panów). […] Ale przede wszystkim imponuje przygotowanie dzieci, które w istocie tworzą ten spektakl. […] To właśnie najmłodsi aktorzy są dla dzieci największą atrakcją, nie mniejszą niż sceniczne gadżety. Mali widzowie, patrząc na rówieśników, mogą się naprawdę poczuć wewnątrz tej bajki.”
Dorota Szwarcman “Wprost”, marzec 2000 r.
“Musical na podstawie powieści szkockiego pisarza jest bowiem historią o dziecku, które ma w sobie każdy. O chłopcu imieniem Piotruś, który nie chce nigdy dorosnąć, chce wiecznie bawić się w piratów i nie może zrozumieć, że ludzie dojrzewają, zakładają rodziny, wychowują dzieci, starzeją się i umierają.
Paradoksem jest, że libretto do musicalu o wiecznym dzieciństwie napisał Jeremi Przybora, który jest wiecznym Starszym Panem. Okazuje się, że nikt tak przejmująco nie potrafi mówić o dzieciństwie jak człowiek stary. W rękach Przybory „Piotruś Pan” stał się opowieścią o przemijaniu.”
Roman Pawłowski “Gazeta Wyborcza”, 2000 r.