Rok 2019 jest dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK czasem szczególnym – firma obchodzi 25. rocznicę powstania.
Trudno uwierzyć, że FLOSLEK ma już ćwierć wieku. Wydaje się, że dopiero co, w rodzinnym gronie wymyślaliśmy nazwę i marzyliśmy o stworzeniu polskiej marki kosmetycznej, która będzie istnieć przez pokolenia – wspomina Katarzyna Furmanek, założycielka i prezes Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK.
W 1994 r. zadebiutowały dwa dermokosmetyki marki FLOSLEK. Pierwszym był nowatorski żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem lekarskim. Pozytywny odbiór, z jakim spotkał się na wymagającym polskim rynku – zarówno wśród polecających go farmaceutów, jak i wśród Klientek – stał się bodźcem do rozwoju firmy i poszerzenia oferty o kolejne preparaty. Sam kosmetyk okazał się też najczęściej nagradzanym produktem marki FLOSLEK – odznaczony został m.in. Godłem Promocyjnym „Teraz Polska”, „Złotym Otisem” oraz tytułem Bestseller Roku „Twojego Stylu”.
W ciągu kolejnych 25 lat w Laboratorium Kosmetycznym FLOSLEK opracowano ponad 400 formulacji, wykorzystując w nich blisko 1500 różnych składników kosmetycznych. Tak powstało kilkadziesiąt specjalistycznych linii do pielęgnacji skóry dla dwóch marek: FLOSLEK Laboratorium, z kosmetykami pielęgnacyjnymi oferowanymi w drogeriach oraz FLOSLEK Pharma z dermokosmetykami dla rynku farmaceutycznego i zielarskiego.
Priorytetem dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK było i jest tworzenie bezpiecznych i skutecznych kosmetyków. Dowodem tego jest nie tylko certyfikat ISO 9001:2015. W 2012 roku, jako jedna z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce FLOSLEK zastosował potwierdzone certyfikatem procedury, oparte na systemie GMP (Good Manufacturing Practice). Oba certyfikaty dają pełną gwarancję, że powstające w Laboratorium kosmetyki cechuje najwyższa jakość i bezpieczeństwo stosowania.
Dziś FLOSLEK to firma, która zatrudnia ponad 100 osób, posiada nowoczesną fabrykę w podwarszawskim Piasecznie, najnowszej generacji park maszynowy i każdego roku wypuszcza na rynek ponad 6 milionów opakowań specjalistycznych kosmetyków do pielęgnacji.
Laboratorium intensywnie promuje też swoje wyroby na świecie, między innymi poprzez udział w największych imprezach wystawienniczych: w Bolonii, Dubaju, Hong Kongu. Efektem tych działań jest nawiązanie współpracy z blisko 50 krajami na 4 kontynentach i stale rozwijający się eksport, głównie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Iranu, USA, Japonii, Wietnamu, ale także i wielu europejskich krajów: Włoch, Portugalii, Niemiec, Szwajcarii. Udział sprzedaży zagranicznej w obrocie firmy osiągnął już blisko 20 procent i stale rośnie.
Za nami wiele sukcesów: liczne nagrody dla naszych produktów, wiele biznesowych wyróżnień, zakup nowej siedziby, ekspansja zagraniczna, rozwój usług Private Label. Przed nami zaś wiele wyzwań, które – mamy nadzieję – dopiszemy do listy osiagnięć podczas świętowania kolejnego jubileuszu.