Jeśli chcą Państwo by Wasze dziecko w wieku trzech lat było otwarte na świat, doskonale rozwinięte społecznie iintelektualnie oraz posługiwało się trzema językamitraktując je jako swój język ojczysty nasz dom malucha jest właśnie dla niego.
Dokonujemy tego poprzez:
Kadrę złożona tylko z tylko native speakerów: W naszej szkole pracują wyłącznie nauczyciele których językiem ojczystym jest angielski, hiszpański lub polski. Pochodzą z różnych krajów i kontynentów, stąd oprócz nauczania języka przekazują również swój kulturę i poszanowanie dla inności i indywidualności.
Prawdziwy program edukacyjny: Codzienne zajęcia odbywają się według jednego dla trzech języków programu edukacyjnego, mającego na celu rozwój ruchowy, sensoryczny, artystyczny i przede wszystkim lingwistyczny dzieci.
Naukę wtrzech językach: Dzieci uczą się w trzech językach nie mieszając ich. Dzieje się tak dzięki zachowaniu dwóch podstawowych zasad:
-zanurzenie w języku- przez pół dnia tylko jeden nauczyciel prowadzi zajęcia w tylko jednym języku. Pozostali mu pomagają w opiece nad dziećmi, ale nie prowadzą zajęć. Po południu nauczyciel i język ulegają zmianie.
-jeden język jedna osoba-dana osoba może zwracać się do dzieci tylko w jednym (swoim ojczystym) języku
Grupy wielojęzyczne: Poprzez tworzenie wielojęzycznych grup wspieramy lingwistyczny rozwój dzieci. Te mówiące po polsku uczą się angielskiego i hiszpańskiego od swoich angielsko i hiszpańsko-języcznych kolegów. Ci, którzy mówią po angielsku i hiszpańsku zdobywają język polski.
Dlaczego właśnie maluchy w tym wieku?
Ponieważ:
Do trzeciego roku życia mówimy o wczesnej wielojęzyczności. Dziecko uczy się języka spontanicznie, naturalnie-tak, jak uczy się języka ojczystego-pod warunkiem iż będzie w tym języku „zanurzone” czy też otoczone nim oraz iż każdą jedną osobę będzie kojarzyć z jednym językiem .
Między trzecim a szóstym rokiem życia wielojęzycznośÄ‡ dzieci nosi nazwę konsekutywnej, co oznacza iż dziecko uczy się języka obcego nadal w sposób spontaniczny, ale już używając nieuświadomionych jeszcze struktur języka ojczystego. Nauka języka nadal postępuje bardzo szybko, ale już nie tak naturalnie jak przed trzecim rokiem życia-wymaga więcej wysiłku.
Po szóstym roku życia uczymy się języków w ramach tzw. późnej wielojęzyczności-język ojczysty staje się filtrem przez który przenikają struktury języka obcego. Nauka języka na tym etapie to nauka gramatyki, struktur, słówek etc. Z wiekiem nauka języka będzie od nas wymagała coraz więcej czasu i wysiłku.
Jesteśmy w Śródmieściu: Wiemy, że wszyscy mamy mało czasu, a jego ogromną częśÄ‡ spędzamy w Warszawie za kierownicą przebijając się z jednej strony miasta na drugą. Dlatego też postanowiliśmy otworzyć nasz dom malucha w centrum miasta, gdzie większośÄ‡ rodziców pracuje, na (jeszcze) zielonym Powiślu. Oprócz doskonałej lokalizacjidysponujemy naszym własnym placem zabaw!
Otwarcie: jest przewidziane na 1 kwietnia, od 15 marca prowadzimy zapisy i zapraszamy do odwiedzin.