Jak podczas zabawy rozwijać intelekt dziecka? To pytanie wciąż zadaje sobie wielu rodziców. Kiedy zbliża się weekend lub wakacje, dorośli zaczynają intensywnie myśleć, co zrobić żeby połączyć dobrą zabawę z rozwojem dziecka.
Jednym z rozwiązań są gry planszowe, które oprócz tego, że są świetnym sposobem na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem, są także doskonałą okazją do rozwijania jego myślenia, wyobraźni i kształtowania charakteru.
W czerwcu na polskim rynku pojawiła się nowa gra planszowa, „Tytus, Romek i A’Tomek”, wydawnictwa Egmont Polska. Została ona opracowana na podstawie bestsellerowej serii komiksów Henryka Jerzego Chmielewskiego (zwanego również Papciem Chmielem) i zgodnie z maksymą twórcy ma jednocześnie uczyć i bawić. Co ciekawe, okładka gry pochodzi z pierwszego komiksu wydanego w 1966 r.
W grze może uczestniczyć od dwóch do pięciu graczy. Każdy z nich staje się twórcą komiksu i ma za zadanie ułożyć najciekawszą historię z udziałem bohaterów, pojazdów i stworów wymyślonych przez Papcia Chmiela.
„Tytus, Romek i A’Tomek” to wspaniała rozrywka dla całej rodziny. Pozwala wspólnie spędzić czas na dobrej zabawie. Zarówno dorośli jak i dzieci rozwijają swoją kreatywność, umiejętność logicznego myślenia, pobudzają wyobraźnię. Gra uczy zdrowej rywalizacji. Najmłodsi mają okazję poznać kultowych bohaterów pierwszych polskich komiksów, a rodzice poczuć się tak, jak wtedy, gdy mieli kilkanaście lat.
7 czerwca Papcio Chmiel skończył 92 lata, Egmont zrobił mu wspaniały prezent urodzinowy. Zrobił też prezent wszystkim wielbicielom komiksów Tytusa. Ciekawe reguły zapewnią dobrą zabawę także tym graczom, którzy jeszcze nie znają komiksu.
Autor reguł gry: Reiner Knizia
Redakcja: Patryk Blok
Ilustracje: na podstawie komiksu stworzonego przez Henryka Jerzego Chmielewskiego.
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 8-108 lat
Cena: 99,90 zł
O grze napisali :
„Duży plus za temat, bo „Tytus, Romek i A’Tomek to fajny komiks. Wszystkie ilustracje wzięte są wprost z komiksów. Wykonanie gry i kolory są super. Jest to bardzo dobra gra licytacyjna, która premiuje szybkie tworzenie komiksów, ale także premiuje budowanie dłuższych, bardziej wartościowych komiksów. W mojej ocenie 4/5.” – „Gry planszowe u Wookiego”, Youtube.com
„Ze zdobywaniem żetonów komiksu nie jest taka prosta sprawa. Nie dość, że konkurencja nie śpi i nawet w swojej złośliwości może podbijać stawkę, to na plansze komiksów zdobywa się określone rodzaje żetonów np. pojazdy, teksty, stwory, miejsca. Chciałoby się też mieć żetony wysoko punktowane. Cóż, gra nie jest pozbawiona ciągłego napięcia i kalkulacji! Mechanikę ubarwiają grafiki z Tytusa, kto jeszcze nie wie, to sama okładka gry pochodzi z pierwszego komiksu z 1966 r. Pozostałe elementy graficzne również z innych ksiąg. Jest sympatycznie! Szczególnie dla ludzi czytających w młodości księgi przygód Tytusa, Romka i A’Tomka.” – Scheherazade, www.znadplanszy.pl.
Więcej informacji o grach planszowych na www.KrainaPlanszowek.pl oraz facebook.com/KrainaPlanszowek.
Autor zdjęcia : Grzegorz Bilski, Prószyński Media.