Siedem smaków, siedmiu artystów, jeden ptasi motyw – E. Wedel diametralnie zmienia szatę graficzną opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko®. Marka, jako prawdziwy mecenas sztuki, do współpracy przy projekcie zaprosiła utalentowanych polskich twórców – każdy z nich stworzył ilustrację w swoim stylu, inspirowaną danym wariantem smakowym Przełomowa zmiana dotyczy tylko opakowań – Ptasie Mleczko® w środku pozostało niezmienione – dokładnie takie, jakie pokochało już kilka pokoleń Polaków.
Ptasie ilustracje
Kolibry, flamingi, sowy, papugi – to tylko niektóre z gatunków zdobiących nowe opakowania niebiańsko lekkich pianek. Ptasie Mleczko® to słodycz nie z tej ziemi, dlatego ptasi bohaterowie opakowań występują w radosnych i żywych barwach w otoczeniu kolorowych kwiatów i roślin. Opakowania zaprojektowali młodzi polscy artyści: Pola Augustynowicz, Monika Grudkowska, Joanna Pieczyńska, Magda Pilaczyńska, Martyna Wójcik, Paweł Siuchta i Przemek Sokołowski. Efekt? Każde z pudełek ma swój indywidualny charakter, jednak razem tworzą spójną całość. Ilustracje kolorystyką i elementami nawiązują do wariantu smakowego pianek, które skrywa dane opakowanie. I tak na przykład pianki o smaku kokosowym zamknięto w pudełku z papugami w otoczeniu liści palm i błękitnej, rajskiej wody, klasykę gatunku, czyli Ptasie Mleczko® waniliowe, zdobią kwiaty wanilii, a do skosztowania wariantu karmelowego zachęcają pawie z ogonami w różnych odcieniach złota i beżu.
Nowe opakowania Ptasie Mleczko® to wyraz przywiązania naszej marki do dobrego wzornictwa. Dzięki współpracy z artystami takimi jak Leonetto Capiello, Zofia Stryjeńska czy Karol Śliwka, E. Wedel na zawsze zapisał się w historii polskiej grafiki użytkowej. Aby kontynuować tę tradycję, do współpracy zaprosiliśmy młodych ilustratorów i jesteśmy wprost zachwyceni efektami. Od razu uspokajamy ewentualne obawy naszych konsumentów – w środku znajdą to samo Ptasie Mleczko®, które tak dobrze znają i kochają! – mówi Dominika Igielińska, Koordynator Komunikacji Marketingowej LOTTE Wedel.
Subtelna zmiana
Konsumenci bez trudu odnajdą Ptasie Mleczko® w nowym opakowaniu na sklepowej półce, dzięki dużemu logotypowi umieszczonemu na gładkim tle oraz ilustracjom pianek. Poza tym, zachowano kody kolorystyczne, aby łatwiej było przywoływać ulubione smaki, np. wariant waniliowy nadal pozostaje w odcieniach czerwieni. Wymiary i gramatura opakowania pozostają takie same. Przy okazji metamorfozy opakowań, lekko odświeżono dobrze znane wszystkim logo Ptasie Mleczko®. Obecna, nieco lżejsza forma, idealnie komponuje się z pozostałymi elementami opakowania.
Słów kilka o dzieleniu
Ptasie Mleczko®, jako codzienny ulubieniec Polaków zachęca do dzielenia się dziecięcą radością, którą wyzwala smakowanie lekkiej pianki oblanej wedlowską czekoladą. Idea dzielenia wybrzmiewa w słowach opisujących warianty smakowe pianek, które zostały podzielone w niecodzienny sposób. Dzięki temu litery nawiązują do ustawionych w kolumnach i rzędach kostek pianek, a nazwy smaków są lepiej widoczne i bardziej intrygujące. Co więcej, na wewnętrznej stronie wieczka opakowania, autorzy ilustracji dzielą się z konsumentami swoimi rytuałami jedzenia pianek – Ptasie Mleczko® bowiem każdy je na swój, indywidualny sposób.
Zmiana opakowań objęła wszystkie warianty smakowe pianek dostępne w regularnej sprzedaży: waniliowy, śmietankowy, czekoladowy, cytrynowy, kokosowy, karmelowy i Strawberry Shake. Ptasie Mleczko® w nowych opakowaniach w sklepach jest dostępne od stycznia. Nowe opakowania będą stopniowo zastępowały dawne – producent zakłada, że proces zakończy się na wiosnę 2019 roku.
Ptasie Mleczko® powstało w 1936 roku i jako innowacyjne połączenie lekkiej pianki
i wedlowskiej czekolady od razu zaskarbiło sobie sympatię Polaków, którą nieprzerwanie cieszy się do dziś. Obecnie jest liderem w segmencie pianek w czekoladzie z udziałem rynkowym na poziomie 65%.