Pytanki
Cel: trenowanie koncentracji, uwagi i pamięci, nauka współzawodnictwa.
Przyrządy: kartki, ołówek.
Instrukcja: dzielimy się na dwie drużyny i wyznaczamy trasę. Każda grupa rusza na zwiad i po drodze zapisuje jak najwięcej obserwacji i szczegółów dotyczących otoczenia. Następnie obie grupy zadają sobie nawzajem pytania np. Ile drzew było przy drodze? Jaki kolor ma trzeci dom? Jaka reklama jest na bilbordzie przy ulicy? Przegrywa drużyna, która pomyli się jako pierwsza.
Najsłabsze ogniwo
Cel: nauka planowania, strategii i współdziałania.
Przyrządy: kreda.
Instrukcja: w grze biorą udział dwie drużyny. Uczestnicy wyznaczają kwadrat bezpieczeństwa, do którego gracze pierwszej – atakujący, będą próbowali się przedostać, a gracze drugiej – obrońcy będą im to utrudniać. Można go narysować kredą lub patykiem na piasku. Atakujący muszą wejść do bezpiecznego miejsca nietknięci przez obrońców, przysługuje im wtedy prawo do uwolnienia osoby ze swojej drużyny, której się to nie udało. Wygrywa ten kto ma najlepszy bilans zawodników. Najważniejsza w tej grze jest strategia i współpraca.
Po nitce do kłębka
Cel: ćwiczenie równowagi, trening zmysłów i integracji sensorycznej.
Przyrządy: przepaska na oczy, sznurki o różnej grubości i wstążki.
Instrukcja: jeden z uczestników rozwiesza sznurek w taki sposób aby wyznaczał trasę. Zakręca go wokół drzewa, plącze w niego przedmioty i inne sznurki po to, aby zmylić gracza i skierować go w innym kierunku niż pożądany. Ustawia po drodze różne przeszkody w taki sposób, aby utrudnić przejście trasy. Każdy uczestnik z zawiązanymi oczami próbuje dojść na metę w jak najkrótszym czasie, jednocześnie nie wypuszczając odpowiedniego sznurka.